sorgardsryttare

Alla inlägg under oktober 2011

Av SR - 31 oktober 2011 19:50


Inlägg av: Lovisa


GLAD HALLOWEEN!!   

Men jag fattar inte det här.. Idag är det Hallowen, imorgon är det allahegonadagen och på lördag är det alla helgons dag...?


Men vad är skillnaden? Nån av er som fattar??


Mamma: Gos eller bus??...

Haha!


        

Av SR - 31 oktober 2011 19:09

           

Inlägg av: Lovisa


Hej,

Idag har jag inte gjort så mkt vettigt. Men lite blev det iaf.

Bla smörjde jag mina petri-stövlar efter senaste tävlingen på Dollar.. Ja, jag vet, det var länge sen men jag har varit lite lat och jag har inte ridit med stövlar något.

Och det vart riktigt stor skillnad!!


Stallet sedan då. Vi tog in alla hästarna och sen red jag uppe på banan.

Det gick bra! Men Tolle ville inte riktigt söka sig ner i formen. Fast jag red iaf bra och kunde

hålla händerna stilla. Red i ca. 30 min.


Nu ska jag äta.  



Av SR - 31 oktober 2011 10:35


Inlägg av: Lovisa


Hej, jag och Greta har bestämt att medans hon är hos Jeanna så tar jag över Dagens träningstips.


Och dagens tips blir: RIDSCHEMA

Planera hur, var och vad du ska träna på. Då vet du sen när du är i stallet, precis vad du ska göra.

Ett schema går så klart att ändra. Du kanske vill ha en extra träning för din tränare? Ja då får

ni kanske skippa longeringen. (T ex)


Förslag på schema:


MÅNDAG: Rida ut.

TISDAG: Träna skolorna, ridhus
ONSDAG:
Träna galoppen, utomhusbanan.
TORSDAG:
Skritta, 15 min.
FREDAG:
Ett lungt joggingpass, låg form, ut.
LÖRGAG:
Tävling,
SÖNDAG:
Skritta, trava låg form.


Har du flera hästar?


-----------------HÄST 1,----- HÄST 2,--------- HÄST 3,

MÅNDAG. Skrittas ut.    -   LÅNG Uteritt  -  Dressyrträning för tränare.
TISDAG
OSV:
ONSDAG
OSV.

 

Detta är jättebra! Att ha allt uppskrivet så att man har med allt man ska träna på!



Av SR - 30 oktober 2011 19:52

Inlägg av: Lovisa


Hej, nu kommer dagens HISS & DISS!


 

Dagens HISS går till BÖCKER!

JAg tycker att det är jättebra att läsa facktaböcker om ridning. Är man intresserad av dressyr, läs dressyrböcker.

Är du Intresserad av hoppning, satsa på hoppböcker. I böcker kan det till exempel stå hur en godkänd öppna ska vara och hur du rider en öppna rätt. Det kan stå massor med ridtips och övningar som lösgör och tränar upp muskler.

Sådana övningar är jättebra att läsa sig igenom innan man provar på så att man inte bara hoppar upp

och tror att man ska klara det, för det gör man ofta inte.


Det är ett jättebra tips till alla! Man lär sig jättemycket.

Några böcker som jag tycker är bra är t ex Spänst och Harmoni i Ryttarens Sits och Dressyr med Kyra.


   




 

Och jag tycker som vanligt att det är svårast med dissen....

Men dagens diss går iaf till vita hästar eller ponnyer i gegga....

Det är inte kul! Allt blir såå lerit och skitit nu på hösten. Och särsilt vita hästar i gegga..



Av SR - 30 oktober 2011 18:25

Inlägg av: Lovisa


HEJ!

Varit på terrängbanan idag med Greta och hennes moster Elin.

Jag hade jättekul! Här kommer lite bilder på mig och Greta därifrån.

Tänkte att Elin skulle få se bilderna innan jag lägger ut dom på henne.



LOVISA & CASSANOVA

               


LOVISA & PLEXI

     


LOVISA & COMANCHE

   


Och nu, bildbevis på Gretas avflygning.


GRETA & PLEXI

           

GRETA & CASSANOVA

   

GRETA & COMANCHE

 



Av SR - 30 oktober 2011 17:52

Inlägg av: Greta


Hej, i morrn bär det av segersta, jag ska vara med Jeanna i tre dagar nu på höstlovet.

Jag ska träna, hjälpatill och bara vara på den super fina anläggningen!

Jag tror att mamma ska köra emellan Cassanova och Spirello så att det inte blir så jobbit

för hästarna.


Idag var det super kul att hoppa tärräng hinder, jag hade Plexi..hm jag ramlade av!

Men det skulle vem som helst göra: Jag hoppade banken, sen dorg han snävt åt vänster smidit

som han bockade 100 gånder! haha...Lovisa har bilder på det.


Jag kommer nog inte hinna blogga så mycket när jag är på segersta,

jag kanske kan blogga lite ifån telefonen, men det blir kanske inte så super bar.

Lovisa kommer att skriva hur jag har det, då jag kommer att prata med henne i telefon

och messing.


   

Denna har jag gjort på glitterfy.com

Av SR - 30 oktober 2011 11:39

Nu bär det av till terräng-banan. Bilder kommer sen!!

Av SR - 29 oktober 2011 23:45


Vår kära Brunte reste till himlen igår.

Inga detaljer här på bloggen, men han dog en naturlig död. Han var 31 år.


Brunte var en 31:årig shettis-valack med ett hjärta av renaste guld!

Han var ca. 1m i mankhörd, Fux men ljus man och svans, och en stjärna i pannan.

Ett matvrak till 100%


       

WE MISS YOU FOREVER BRUNTE  





Skapa flashcards