sorgardsryttare

Alla inlägg under december 2011

Av SR - 31 december 2011 16:16

Inlägg av: Lovisa


Ridsporten på frimärke.

Jaa! Det är en bra idé eftersom att ridsporten inte kommer fram så mkt i annan media.

Det kan behövas!   


Jag vet att det inte är nån nyhet precis men jag tycker ändå att det är värt att ta upp.


 


Malin Baryard - Johnsson & Butterfly Flipp (HOPP)

Hannes Melin & Gaston KLG (FÄLTTÄVLAN)

Jan Brink & Briar (DRESSYR)

Stig H Johansson & Victory Tilly (TRAV)

Ebba Stigenberg & Norrskenets Grim (PONNYGALOPP)

 

 

Hittar ingen stor bild på Ebba.

Av SR - 31 december 2011 15:52

Inlägg av: Lovisa


Hej

Just nu håller jag och mamma på att göra sushi, som vi ska äta ikväll.

Men först blir det stallet. Vi ska ta in alla hästarna bara för jag har redan ridit idag.

(Red för Nina.)

  


 

Av SR - 31 december 2011 13:46

Inlägg av: greta


HEEJ!

Tänk! nu äre bara 11 timmar kvar på 2011!

2012 känns som att det kan komma att bli ett riktigt toppen år!

För alla hästar går såå bra, ett super nytt och bra div 1 lag, med segersta equestrian!


Mål med Spirello 2012: Kvala till SM, ponny derby och starta FEI på goda resultat.

Mål med Cassanova 2012: Kvala till nationella och debutera LA på regional/nationell nivå!


Målen är jag faktiskt nöjd med!

Aja...kom och läs mera i bloggen 2012!!!!!!

   


GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR LOVISA OCH GRETA PÅ SORGARDSRYTTARE!

Av SR - 30 december 2011 23:15

Inlägg av: Lovisa


Hej

Två av julklapparna som jag fick, blev använda idag efter att jag hade åkt hem från Stockholm.


Dusch-kitt som jag fick av min mormor.

Super-tack! Det fungerade utmärkt!

 


Eltandborste som jag fått av min gudfar.

Super-tack! Den är riktigt bra!

   

Av SR - 30 december 2011 22:44

Inlägg av: Lovisa


Hej!

Tänkte precis som Greta skriva lite bra och dåligt med 2011.


  

Det som har varit bra har t ex varit att laget vann div. 1 och deltog i elit dressyr, och hamnade på en 4:e plats totalt. Bästa laget!!   

Att jag har köpt ny sadel som sitter mkt bra på Tolle än så länge.

Mina kval till nationella tävlingar, framför allt på DM då jag red en LA:P2 på 71,8%

Och så klart alla fina julklappar/presenter som jag har fått. Tack så mycket!  


  

Det dåliga har ju så klart varit att Tolle blev sparkad i hagen och fick stå i några månader. Dock så är han mkt fräschare nu efter skadan då han vilade ut sig när har stog.

R.I.P Jodie    Vår söta rottweiler..

Ärs.. Kommer inte på något mer..


           

Av SR - 30 december 2011 19:46

Inlägg av: Greta


hej, idag belv Plexi, Candy och Spirello skodd. Cassanova ska skos lite senare i nästa vecka.

Det gick bra, alla blev jätte fina i fötterna!

Jag red på Spirello och Cassanova, det gick super bra på

båda två. Plexi tömmkörde jag, han var också super dukitg...


I morgon är det nyårs afton! 2011 har gått såå fort shvis...!

Sumeringen av året blir; ett helt okej år, pga Brunte, pontus och Ramella gick ju bort 

och så var Cassanova skadad ett tag i sommras... och så bytte Lovisa stall):

Men jag vann ju DM, vi köpte Spirello, jag kvalade till nationella.Det är massor med

mer saker som är bra 2011, men he detta var det roligaste och tråkigaste.


Aja..nu ska jag hoppa in i duchen!

BY..and happy new year!

Av SR - 29 december 2011 17:49

Inlägg av: Greta


Hej, asså Pettson och Findus, jo vad jag har skrattat åt dom när jag var liten.

Men vist är findus söt?? Han har super långa bak tassar....

              

Av SR - 29 december 2011 17:38

Inlägg av: Greta


Heej!

Ja, igår var jag ju i Stockholm på en shopping dag med min ena moster Elin...

Det var kul, jag köpte bl.a En gameldags-grön stickad tjocktröja, jeans med högmidja,

en röd tröja med USA flaggan på med en kort dragkjedja darbak, ett par tjocka gosiga rid vantar,

pannpand (till mig själv) och Tights.

jag är super nöjd med jeansen, dom gillade jag varkligen... 

Men jag valde helt FEL skor, jag hade sjukt ont i mina fötter sen när vi kom hem efter att ah gått typ

hela dagen.. 


Idag hade vi typ storm hemma så att det gick absolut inte att rida!

Det ös regna, blåste super mycket så man typ blåste iväg.....


Men i morrn ska vi förmodligen åka till ridhus...

    

Ovido - Quiz & Flashcards