sorgardsryttare

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av SR - 2 maj 2012 17:00

inlägg av: Greta


Hej!

söndag var det också tävling, på Cassanova igen DIV 3 fast jag red bara en LB:1,

jag hade en okej kännsla och fick i hop hela 65%, det kom jag trea på.

Tilde som red i laget vann sin första klass (LC) på 69%!

och LB:n vann hon också!

Laget kom 2:a

Av SR - 2 maj 2012 16:39

Inlägg av: Greta


WOW! vilken helg!

allt började med att jag, Julia, Klara & Hannah sov över på

segersta fre-lör. det var ju tävling där, regionala ponny tävlingar.

Jag startade 4 klasser, LA:1 och lagtävlanspr. (båda hästarna gick båda klasserna)

I LA:1 på Cassanova känndes det riktigt bra! han var fin, och lyssnade verkligen på

mig in i det minsta detalj. jag slutade på hela 66%

med det gick vi upp i ledning.

spirello som jag var lite orolig att han skulle fjanta sig och

vara som i aros, hade jag inte jätte stora förhoppningar på.

men efter en helt prick fri runda slutade vi på 64%

alla trodde att jag skulle få runt 70% på spirello, men det var en del saker domaren tyckte vi kunnde

göra lite bättre. inga svåra saker, bara fin-slip.


Efter att LA:1 var slut blev jag placerad med Cassanova som nr.3 av 25!


Jag valde Spirello till laget, nästa klass som var lagtävlansprogrammet

startade jag också där först av mina hästar på Cassanova.

han var trött och det var upp mot 20 grader varmt, så var

jag ganska nöjd. Vi hade en del missar och slutade på 61%

Spirello som var så fantastisk på framridningen var ännu mer underbar

på banan. så bra ritt var det! visst kan fortfarande saker bli mkt bättre

men slutade i den klassen som placerad 4 på Spirello

och 2 utanför placering med Cassanova!


Jag fick super bra hjälp av Jeanna på framridningen. i första klassen hjälpte min moster elin mig!


SPIRELLO:

     
 


CASSANOVA:

  
 

Visst har Cassanova utvecklat sig fort?

den här bilden är ganska eksakt ett år sedan det knäpptes:


  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards