sorgardsryttare

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av SR - 7 oktober 2011 22:10

Inlägg av: Greta


Hejsan!

Jag var ju och red Cassanova idag. Super fin kände han!

Lydig,framåt, och gorde allt jag bad han om korrekt.

Han var lösgjord  och så väldigt fort,så jag fick ut mkt av ridpasset på 30 min.


Jag sitter i handduk, har precis duchsat.

Jag har smörjt, fixan och donat hela dagen,så man kan säga att jag har

allt hunder kontroll.

Jag hittade mina hår grejer som jag hår när jag tävlar.

Dom låg inne på toalletten.

Varför vet jag inte, men nu är dom hittade så.


Jag vet inte alls vad jag har för motstånd, så jag satsa inte på nått,

eller jo att rida en fin och mjuk ritt, jag vill ha en hysad känsla

efteråt. Jag vill bara att Cassanova ska lyssna på små, små mjuka hjälper.

Och att domaren ser att detta är verkligen vad jag älskar, och att alla ska

få se en fin och godkänn ritt:D

  Jag och Cassanova väntar på prisutdelning, då vi red på 67,9%

Av SR - 7 oktober 2011 14:06

    Inlägg av: Lovisa


Hej

Greta är och tränar program nu på ett ställe som heter Körlinge ridcenter.

Antar att det är ett långt ridhus där eftersom hon

tränar LB:3 men jag har aldrig varit där tror jag...

Hon åker med Cassanova, för det är ju honom som hon ska

tävla i morgon.  Hoppas det går bra!


Greta och Cassanova på Segersta.

Av SR - 7 oktober 2011 13:31

 Inlägg av: Lovisa


Hej!!

Förlåt att jag inte bloggade igår men jag hade inte riktigt

tid. Jag red Plexi igår. Jag tränade igentligen inte på något särsilt utan jag

red för att få en bra eftergift i handen och för att ha ett bra tempo och kunna hålla det. Jag red bara i låg form och Plexi börjar släppa

i skritt och trav nu. Han är fortförande

lite öppen i galoppen, men det jag kände var bra var att jag fick

fram honom för sits och skänkel. Och då är ju inte formen

så viktig.


I morgon är det tävling i Heby. Och jag skulle hälst vela skriva träningstävling då

det ända målet jag har är all ta mig runt LB:1

med hyffsat bra känsla när jag skrittar ut.

Vi får se hur det går.


Idag rider jag nog lite på banan i både låg form och sedan

ska jag plocka upp honom lite eftersom jag känner att jag

vill rida honom i hög form nån gång innan tävlingen.

Och sedan skrittar jag och travar (Kanske lite galopp)

ut en sväng. Kommer nog inte rida så länge (Om det inte behövs)

idag. Han får inte bli för trött..  


Blid: Från ett träningspass för ett tag sedan på Plexi.

 


Ovido - Quiz & Flashcards