sorgardsryttare

Alla inlägg under februari 2012

Av SR - 29 februari 2012 15:00

Inlägg av: Greta


Tjo!

jag har varit i skattmansö och åkt skidor med skolan idag..

Det var väll okej en vurpa annars gick de bra.

Det var kanon väder, sol, varmt och perfekt.


Nu ska jag packa lite mera till helgens tävlingar....shit jag kommer säkert glömma nått!!!

Senare idag ska jag träna för Bettan, vi ska rida igenom FEI programmen som

jag ska rida i helgen....

 

Av SR - 29 februari 2012 14:47

   Inlägg av: Lovisa


Hej

Idag slutade vi tidigt eftersom alla lärare skulle på nån kurs...

Därför har vi fått mängder av läxa tyvärr... Men jag slänger in ett inlägg mellan.

 

Igår red jag igenom LA:P2 som jag ska tävla om 1,5 vecka i Heby. Och jag är riktigt nöjd faktist!


Tolle var både framåt och lyssnade ganska bra på skänkeln även om han var lite trött vid det tillfället. Vi behöver träna på öppnorna som vi inte riktigt kommer igång med eftersom det bara är 20-22 meter...

Av SR - 27 februari 2012 17:23

Inlägg av: Lovisa


Hej

Första skoldagen efter lovet idag...

 

Igår red jag dressyr i ridhuset. Jag red igenom LA:P2 och Tolle kändes mkt bättre än vad han brakar vara när jag rider program. Han var framåt.


Det är mycket småsaker som t ex hörnpassering eller övergången till sluta och att komma upp precis på medellinjen. Såna små saker går ju bara att träna om man rider vägarna i programmen och det är ju viktiga småsaker!

Det är inte bara själva (t ex) slutan som ska gå bra.


Idag får han vila och på tisdag ska jag rida program igen.


Fyra bilder på ny outfit som jag råååkade lägga alla mina pengar på... :/ Saknas bara lindor.

       

Av SR - 26 februari 2012 13:14

Inlägg av: Lovisa


Hej

Har precis kommit innanför dörren hemma från stallet. Jag red ut i skogen och klättrade och körde sedan nåra varv i galopp på en åker. Ikväll blir det dressyr.

 

Nu när jag har bloggat klart tänker jag sätta mig ner och göra ett  schema över både min och Tolles träning. Jag känner att jag behöver lite mer ordning på vad jag gör...


Bloggar mer ikväll / lite senare.

 

Av SR - 25 februari 2012 18:19

Inlägg av: Greta

Tjao!

Idag har jag ridit dressyr på båda hästarna, Cassanova var UNDERBAR!

Spirello var också dunder fiin!

Jätte nöjd med bojsen idag.


Nu ska jag tvätta, packa lite, förbereda och planera till

helgens nationella tävling.

Såå kul ska det bli. det är min första nationella någonsin,

så det ska bli jätte spännande och kul.

  

Mostrarnas gammla ponny.lag jacka!

Av SR - 25 februari 2012 18:16

Inlägg av: Greta


Erika

Lördag 25 feb 14:13

Superbraaaaa bok, det är min kompis mamma som har skrivit den ;)

Svar: Ja verkligen en kanon bok, kul! (:

 

Av SR - 25 februari 2012 17:43

Inlägg av: Lovisa


Hej

Idag sa jag rida två pass på Tolle.

Ett på förmiddagen (som jag redan har ridit) och ett på kvällen (som blir om nån timme).


Få fm red jag ut och tränade kondition med mycket galopp.

Det gick bra, Tolle orkade hålla galoppen mer än vad vi trodde iaf...


Nu på kvällen ska jag rida ett dressyrpass i ridhuset.

Tror att jag ska träna lite vägar i LA:P2 och LA:P1 idag.


Att jag rider två pass om dagen är bara för att Tolle har varit halt och vi har hamnat lite efter och han behöver få komma ut och träna kondition och puls flera gånger i veckan och jag har inte råd att "slösa" en halv vecka på att få upp konditionen. När jag rider två pass om dagen får jag ut dubbelt så mycket träning.


Jag kommer troligtvis att rida dubbla pass på lördagar och söndagar om det inte är tävling. Jag kommer också att rida en gång innan och en gånd efter skolan på någon av vardagarna men jag har inte bestämt vilken...


Längtar till sommaren!!

 

Av SR - 25 februari 2012 12:15

Inlägg av: Lovisa


Hiss:

Hissen den här gången går till en dressyrbok. Den heter Spänst och harmoni i ryttarens sits.

Både jag och Greta har läst den och tycker att den har varit bra!

 


Diss:

Eftersom vi är typiska dressyr-ryttare så reagerade vi direkt när vi såg dessa metallica ridstövlar. Det beror på hur dom ser ut för jag har noll koll på hur mkt dom kostar... (Inte intresserad ;) )

SKULLE NI? 


Skapa flashcards