sorgardsryttare

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av SR - 5 februari 2012 19:56

Inlägg av: Lovisa


Min nästa tävling är i Heby om 5 veckor.

Då är det klasserna LA:P1 och LA:P2 som jag ska rida.

LA:P1 kan jag, det sitter i skallen liksom...


Men däremot måste jag lära mig LA:P2, som jag har ridit en gång förut men inte kommer ihåg ett skvatt av... Haha...


Tävlingen efter Heby är Sundsvalls Nat. meeting och 6 veckor.

Då är det FEI:s Lagtävl.prog och FEI:s Individuella Mästerskapsprog. Båda är nya för i år.


Det betyder att jag har 5 veckor på mig att lära mig 3 nya program varav två av dom måste sitta i ryggraden. Det är båda FEI:erna eftersom det är SM-klasser och SM-kval.


Pic. på en av alla små rutor i ett ritat program. Just den här betyder "sluta", alltså att man ska göra en sluta.

(S.T står för Samlad Trav)

 

Av SR - 5 februari 2012 13:20

Inlägg av: Lovisa


Hej

Nu har jag vilat ut lite efter gårdagens reg. dressyrtävling i Högbo.

Tolles första efter skadan och första tävlingen för oss i år.

 

Vi kom iväg lite sent från stallet och hamnade på vägen efter en bil som körde i väldigt låg hastighet på väldigt hal väg vilket gjorde att vi kom väldigt sent till första klassen.

Fast hade inte vi haft den bilen framför oss så hade vi kanske legat i diket, så inte klaga!

 

Andra klassen däremot (LA:P1) kom vi inte sent till! Hiss!!

Jag red fram som jag brukar göra (både på tävling och hemma) och mamma fotade lite.


Det blev ganska bra bilder men dock lite enformiga och likadana...

                                                  
                                                  
                                                  
     

I LA:P1 var vi två c-ponnyer och 18 d-ponnyer som tävlade tsm.

Det betyder 20 starter och 5 placerade.


Jag startade först (eftersom jag har C-ponny) sen var det två ryttare imellan och sen var det Greta som startade som nr 2 bland D-ponnyerna. (Men det får hon skriva själv om.)


Inne på banan kändes Tolle ganska bra,men har har  gått mkt bättre och jag är fortfarande lite missnöjd eftersom vi inte fick visa vad vi egentligen går för...

Felet ligger dock hos mig.


Men jag är nöjd över våran prestation och resultatet blev 66,316% och en delad 7:e plats.


För att sen hela resultat-listan, klicka:

http://online.equipe.com/sv/class_sections/39244/results


                   

Ovido - Quiz & Flashcards