sorgardsryttare

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av SR - 23 februari 2012 15:27

Inlägg av: Lovisa


Kommit hem från "SM-träningen" (påhittat ord) nu.


Det har varit jätteroligt och lärorikt!

Vi började med att rida fram så som vi brukar hemma. Sen körde vi olika delar ur FEI-programmen, vilket var behövligt kan man ju säga...!


Några ex:


Trav:

  • Travökningar
  • Öppna
  • Sluta (Sax)
  • Vägar

Galopp:

  • Mellangalopp
  • Öppna
  • Sluta
  • Enkla byten
  • Övergångar

Tolle kändes ganska stel och seg i början men mot slutet var han bättre. Han gör framför allt slutorna bra!

Jag är inte jättenöjd men det var okej. Mycket ska bli bättre!


Imorgon ska vi rida igenom programmen (FEI). Känns inte så jättebra med tanke på att han var så stel idag...


Mobilbilder

     



Av SR - 23 februari 2012 14:15

Inlägg av: Greta


Hejsan!

jaha... då var det bygga mera muskler och mera kontition på schemat för

spirello och Cassanova.


Jag tänker nu först lägga mer fokus på konditionen än

muskel byggandet än så länge, för

muskler byggar dom ju när man tränar och så.


Jag tänker få upp deras kondition genom att göra så här;

Jag värmer upp noga, men inte göra dom trötta!!!

Sen travar jag lite åt båda hållen, sen galopperar jag i 5 min, skrittar i 2min, galopp 5min osv.

Det är absolut INTE ös-galopp eller mellangalopp eller så, det är vanlig

arbetsgalopp. jag gör allt i galopp, t.e.x öppna, slua, samling,

nån ökning.


Genom det kommer dom automatiskt bygga muskler och

få en topp kondition.


Nu hela helgen är det träningar....YES..YES..ÝES!

Det blir både Cassan och Spirren som får följa med på träning.


Nästa helg är det första nationella faktiskt!! måste

säga att jag är lite nervös redan nu, liksom det är anorlunda mot en vanlig regional.


Av SR - 23 februari 2012 08:45

Inlägg av: Lovisa


Gog morgon!!


Idag blir det träning för Nina i Uppsala med Moa och Malin.

Kommer bli kul!


TAGGGAA!! :D 


 

Ovido - Quiz & Flashcards