sorgardsryttare

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av SR - 28 oktober 2011 19:16


Inlägg av: Lovisa


Hej,

jag stt och kollade runt lite på datan och hittar en sida (Glitterfy.com) där man kan

skriva ord i olika former och med olika glitter på.


Detta är vad jag fick fram:

     


Tycker faktiskt att det är ganska coolt..

Vad tycker ni?????



Av SR - 28 oktober 2011 18:44


Inlägg av: Lovisa


Ja, jag skulle ju börja med Hiss & Diss så det här får bli bloggens första.


HISS

 

Första hissen går till bling-bling-pannband.

Jag tycker att detta ger ekipaget det där lilla extra med en blingande färg som passar hästens hårrem.

Jag såg på en tävling, en fux med ett svart rundsytt träns och pannband med ljusgröna swarovski-stenar.

Det var jättesnyggt!


       




  DISS                                                    
      


ÅÅ.. Att dissa är svårt. Men dissen får iaf bli när man fryser om fingrar och fötter på vintern

även om man har vantar och raggsockor.

Man blir bara stel. Burr. Jag ser inte fram emot det.


    

100

Av SR - 28 oktober 2011 18:08

 Inlägg av: Lovisa


HEEJ!


Hörrni, det här inlägger är bloggens 100:ade inlägg sedan vi bytte till bloggplatsen!  

(Om inte Greta hinner blogga innan mig..)


Idag såg vi på film i skolan. Vi såg på 2 filmer faktiskt.

En på engelskan som hette Brouce den allsmäktige och en på franskan, det var Obelix och Asterix eller hur det nu stavas.... Vi han inte se så mkt av nån av dom.


Sen åkte vi till stallet. Jag började trava lite nu på Tolle. Han var väldigt framåt. BRA!

Och på Torsdag åker jag till Istanbull!!!  med mormor.

Kommer bli superkul!


Älskade Trulle-Bulle   Detta var ett år sedan.

 

Av SR - 28 oktober 2011 18:05


Hej, tänkte svara på en kommentar:


Ulla-Linda

Fredag 28 okt 16:03

Har inte ni snart 100 inlägg?






SVAR FRÅN GRETA OCH LOVISA:

Jo faktiskt är detta vårat 99 inlägg!   

Av SR - 28 oktober 2011 15:11

Inlägg av: Greta


Hejsan!

Dagens tips tema idag är: Benskydd/lindor

I dressyr har väldigt mång benlindor bak och fram, även bouts.

Det finns även dressyr skydd, som är enklare att ha när man t.e.x rider hemma eller så.

Jag har ALLTID skydd när jag rider, vad jag än gör med hästen,inte om jag ska skritta ut,

men om jag traver eller så har jag jämt skydd.

På tävling har man ofta i dressyr vitabenlindor, med vita eller svarta bouts.


I hoppnig har man ofta senkydd, stykappor osv.

När jag rider ut har jag ofta hopp-skydd, för att dom sitter bättre kvar på

benen när man galopperar fort, som jag ofta gör.

Sen är det enklare att använda, efter som att dressyr skydd kanske kan vara lite knepit,

nu sätter jag på lindor, skydd, bouts varje dag så för mig är det enkelt, men det kanske det inte

äf för alla.


Varför använder man skydd/lindor????

Skydd/lindor använder man för att skydda hästens ben mot slag, eller att den kanske trampar på sig själv.

Det är därför man har bouts, när hästen t.e.x travar, kanse den råkar komma

åt med ena bakhoven i karleden där fram, då är boutsen dår som skyddar karleden.

Det är även bra att ha bouts bak, för då kan fram-hoven slå i bakbenet. Men då har man

lindor,eller  skydd, och bouts.


     


Benlindor                                         
          Bouts                                             
  Senskydd.



Ja, jag vet att nästan alla vet vad som är vad, men men. 

Ovido - Quiz & Flashcards