sorgardsryttare

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av SR - 4 mars 2012 15:42

Inlägg av: Lovisa


Idag på förmiddagen red jag ut på Tolle.

Snart ska vi till stallet igen och rida dressyr i ridhuset.


När jag red ut var han inte den där trygga stadiga hästen som han brukar... Nej, idag var allt läskigt och det gick inte att hålla benen i marken mer än 0,5 sekunder...


Han var väldigt trippig även om han längde ut fint när jag drev på.

Men han kändes ändå stadig och ganska mjuk.


 

Av SR - 4 mars 2012 10:28

Inlägg av: Lovisa


Greta är ju och tävlar i Nordhalland just nu.

Hon har lagt upp lite bilder och så få FB så jag tänkte att jag kunde lägga upp dom här.


           

Av SR - 4 mars 2012 10:12

Inlägg av: Lovisa


Igår var jag och tränade för Nina.

Jag red igenom alla rörelser och tjeckade av lite. Han kändes jättefin och var riktigt lösgjord med hög nacke och hals!


Superkul att han klarar av så mycket mer än sist, då han inte gick så jättebra utan var väldigt öppen i formen och seg.  Men muskel- och konditions-träning lönar sig!

 

Framridningen:

Jag red inte fram så länge, bara max 15 minuter eftersom han kändes så fin redan från början. Jag tänkte på att han skulle gå framåt och att jag skulle vara stadig i handen. 


Träningen:

Jag började med att rida öppna, sluta och några mellantraver. Slutorna satt som en smäck! :D Öppnorna blev bättre och bättre ju mindre jag höll på med händerna. Ganska bra tvärning. Mellantraverna gick också ganska bra. Dom blev mycket bättre i vänster varv.


Sen gjorde jag lite skrittpiruetter. Det är nog våran svaga sida... Men det blir bättre! Vi tränar på!


Sist tog vi galoppen. Började med att känna att jag hade bjudning genom att göra massa mellangalopper och tempoväxlingar. Sen lite öppna, sluta och enkla byten. Avslutade med att göra lite arbetspiruetter i båda varven.


 

Ovido - Quiz & Flashcards