sorgardsryttare

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av SR - 13 mars 2012 20:42

Inlägg av: Greta


Ett snabbis inlägg nu!


Ja... i morgon JEanna träning...KUL!

Ehm,,,, jag sa att det skulle bli en snabbis,

jag ska städa rummet....:/

Av SR - 13 mars 2012 17:45

   Inlägg av: Lovisa


Hej

Som dom flesta som har sett Tolle vet, så är han väldigt seg inne på dressyrbanor och helt enkelt hela tiden...

Jag har läst att man ska rida utan spö på sega hästar och att dom dör när dom märkar att man släpper spöt. Och jag kan faktiskt hålla med om att hästen dör när man släpper spöt.


Jag har dock aldrig testat att rida utan spö och jag tänkte höra lite med er... Vad gör ni, och fungerar det att börja rida utan spö???


Jag har också läst och hört att man ska rida utan sporrar ibland för att få störst effekt på tävling. Jag rider alltid med sporrar fast jag undviker att rida med för långa då Tolle lätt blir irriterad på skänkeln och börjag sparka.


Jag har även sett att en tjej red utom tävlan med spö en gång för att hennes häst inte skulle veta om han hade det eller inte... Men det låter lite konstigt...


????????

 

Ni kanske tror att han bara är uttråkad men han älskar att hoppa och är seg när jag hoppar också... 

Av SR - 13 mars 2012 16:01

Inlägg av: Lovisa


Wow vädret ute är unterbart!

Synd bara att jag måste rida i ridhus... Fast jag tror nog att jag rider fram utomhus på nån väg utanför ridhuset.


Det gjorde jag igår också.

Jag skrittade, travade och galopperade fram på en väg eftersom den var så mjuk  och fin nu. Mysigt plus att man får lite mer bjudning i hästen istället för att bara stänga in den mellan 4 väggar...


Jag har för övrigt haft stora problem med att få ner Tolle i formen när jag rider ute på vägar. Dock var det skillnad nu och jag kunde ganska lätt lägga ner honom i en låg form. Fast han gick ju upp då och då men var lagom lätt att plocka ner igen. Tänk va tråkigt om han skulle gå som en klocka!


Ovido - Quiz & Flashcards