sorgardsryttare

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av SR - 23 mars 2012 21:52

Inlägg av: Lovisa


Ja, känner mig ganska virrig nu efteråt... Jag ska försöka att förklara.


I början när jag red fram kändes Tolle väldigt sur och han ville inte riktigt jobba med mig. Någonting som han gjorde ofta var att bocka, så fort jag krävde lite mera och så fort som jag drev på framåt. Efter ett tag började vi att sammarbeta lite mer iaf och han gick helt super-duper och lyssnade på bara sätet, fortfarande i låg form.


Det konstiga var att han ändå hade framåtbjudning under hela ridpasset...


Men sen när jag plockade upp honom blev han konstig igen och bockade efter skänkel och spö så till slut fick jag nog efter att han hade börjat skuta rygg och nästan kicka utav att jag bara ändrade ställning i sadeln, så jag tog av sadeln och red barbacka resten av ridpasset.


Han hade också genom hela passet en fin och ganska mjuk form...


När jag hade tagit av sadeln fortsatte han precis som han hade gjort innan och jag ver helt säker på att jag när som hälst skulle ligga i backen... (Fast jag flög inte av.)


Så hur ska jag sumera?? Tolle gick super i form och han gick framåt men han kickade efter skänkeln och spöt... Så jag ska rida dressyr i morgon också och är han så här då med så ska jag kolla över utrustningen till att börja med.

 

 

Av SR - 23 mars 2012 18:21

Inlägg av: Greta


Hej!

I morgon är det CAssanovas tur att tävla.

och vi börjar snabbt, med att starta en LA:P1.


Han har kännts jätte fin under veckan!

men jag tror inte att jag kommer få jätte bra %....aja!

m  

Ovido - Quiz & Flashcards