sorgardsryttare

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av SR - 5 mars 2012 21:04

Inlägg av: Lovisa


Hur tränar ni dressyrprogram?

Ja, hur tränar ni in ett program som ni ska rida? Eller när ni är på en hopptävling... Hur kommer ni ihåg vägen?


Jag försöker att vara ute i god tid och skriva ut vägarna och ibland ta kopior så att jag är säker på att jag har programmet. Sen är det bara att sätta sig ner och läsa in det i huvudet.

 När jag har gjort det brukar jag springa det bara för att lära sig vägarna. Att göra det så fort man kan och när man inte kan somna eller vaknar mitt i natten är två bra tips.


Bra sida: http://stallbacken.com


Men det kan vara svårt...

Som nu när jag måste lära mig tre program som jag desutom rider helgerna efter varandra.


Då brukar jag tänka så här:

Nu i helgen ska jag rida LA:P1 och LA:P2.

 

*Jag kan LA:P1 hur bra som helst. Det programmet behöver jag inte träna på.

*LA:P2 kan jag, men behöver träna mer på.

 

Nästa helg rider jag två helt nya FEI:program.

 

*Mästerskap, behöver träna.

*Lag, behöver träna.

 

Det betyder alltså att när jag har ridit LA:P1 och LA:P2 måste jag glömma dom och fokusera HELT på dom två nya programmen. Och dom två nya programmen kan jag glömma nu.

(Inte glömma helt men lägg ingen energi på dom!)


     

Av SR - 5 mars 2012 20:08

Inlägg av: Greta


Ja, helgens tävlingar är ju inte den bästa jag varit med om precis....

Spirello var rädd för UNDERLAGET!!!!!!!

Det var små vita plast bitar i det och sanden var ganska mörk

så dom syndes bra men ändå!


Aja procenten är inget att tala om, 53% vart det i alla klasser...typ

Dag 2 sista klassen som var mästerskaps pr. sket jag i, han skulle

ändå bara tönta sig och jag har lite ont i halsen, +

att det kan vara skönt att komma hem typ 2 tim tidigare.


Aja....  nu laddar jag om till heby och sundsvall!


Nu tog ju Lovisa bilderna som jag la upp på

fejjan och la upp här, men jag kan ju bäretta om dom:

 

Spirello, i transporten på väg dit.

 

Min GODA kvälls mat, skaldjurspasta. vi år med Hannah och hennes föreldrar.

(hannah tävlar också för segersta)

 

Morgon promenad med spirello. (jag tog han på promenad typ 3-4 ggr/dag, så att han ite skulle

stå i boxen hela dagen, Jag gick oftast med Hannah och hennes ponny Monet, som är Spirellos kompis!)

 

Hotell rummet.

Av SR - 5 mars 2012 19:40

Inlägg av: Lovisa


Jag har planerat ett litet schema för Tolle och veckan nu eftersom jag tävlar på lördag.

Det kan så klart bli ändringar men det ser ut så här nu iaf.


Måndag: Vila

Tisdag: Rida ut, på åker

Onsdag: Dressyr i ridhus

Torsdag: Hoppa

Fredag: Lösgörande dressyr

Lördag: Dressyrtävling

Söndag: Vila, Skritta ut, Rida ut ??

 

Vet inte om det känns så jättebra att bara ha två dagar att lösgöra på innan tävlingen men det blir som det blir.

Tror nog att det kommer gå bra ändå!

 

Ovido - Quiz & Flashcards