sorgardsryttare

Alla inlägg under mars 2012

Av SR - 11 mars 2012 09:12

Inlägg av: Greta & Lovisa


Hellu!

I natt sov Lovisa hos mig. Vi kollade på melodifestivalen och käkade godis....mums!

Igår var det ju final i Melodifestivalen.

Vi tyckte iaf att det var rätt som vann, Loreen med hennes Euphoria!

Hon fick sammanlagt typ 258p......tror vi!

   



Av SR - 9 mars 2012 17:34

Inlägg av: Greta


Hej!

Japp,

hästarna färdigridna för idag i

ridhuset där tävlingarna går i morrn!

Och det var tur att vi åkte just dit, för SPIRELLO det fegisen

vär rädd för ena väggen!

aja nu är han inte rädd för det iaf.

Cassanova han är en cooling iaf om man mäter med Spirello...haha


Spirello känndes jätte fin, mjuk, framår, lyssnade och var verkligen uppmärksam på MIG!

Cassanova var också super, han skulle jag kanske vilja ha mera kort i formen.

Han var lite svår på det idag iaf i början men det blev mkt bätter

mor slutet.

Jag fick till 2 JÄTTTE fina travökningar på Cassanova,

alltså riktigt fina!

Spirello gör nästan alltid fina längningar iaf 90% av längningarna av

spirello blir kanon, så det har som på nått sätt blivit en vana!


Cassanova gör också fina, men förut har han inte

riktigt orkat att hålla sig kvar i den höga formen utan har liksom

dykt ner i längningarna, men NU jäklar gör han dom 100%: iga!


I morgon ska Bettan komma och hjälpa mig på framridningen.

det känns skönt, efter som att hon också är både tränare och domare!

Så hon vet hur detr ska se ut på tävling och vad jag ska fröbättra inne

på banan....!


Ja nu ska jag bara lägga fram alla mina kläder sen är faktikst ALLT klart

tills i morgon, ändå är klockan bara 17:45!


jag vet inte om jag kommer ha någon "fotograf" med mig i morgon, men jag tror det.

Så bilder kommer troligtvis i morgon eftermidag!


 

Jag såg kommentaren på lovisas inlägg på dom här stövlarna,

jag måste säga att jag tycker att dom är SUPER coola,

jag skulle lätt kunna ha sånna som tränings stövlar!

 

Rammela af damsgård, min första riktiga tävlings sesång gjorde jag på henne!

Älskade ponny!

Av SR - 9 mars 2012 13:23

Inlägg av: Lovisa¨


Har kommit hem från skolan nu och ska sätta mig och smörja stövlarna.

Sen ska jag till stallet och rida. Bara lösgörande och lätt dressyr, mycket i skritt för att spara på krafterna.


Sen ska jag så klart putsa lite på Tolle. Alltså ryckta, borsta man och svans osv.


Sen blir det ännu mer smörja senare på kvällen. Då blir det också packa alla saker och kolla allt en sista gång. Komma ihåg att sätta kameran på laddning också.


 

Av SR - 9 mars 2012 12:00

Inlägg av: Lovisa


Fick en kommentar:


Nillans

Torsdag 8 mars 11:28

Ska du köpa dom där stövlarna?!?!?!!!


SVAR: Nej, jag ska inte köpa dom.

Fast jag tyckte att det var ganska coolt att man ändå kan designa sina aldeles egna stövlar. :)


 

Av SR - 9 mars 2012 07:59

Inlägg av: Greta


Hej, verkligen DÅLIG uppdatering av oss, men vi hinner knappt!

men jag säger som lovisa, när appen kommer blir det lättare då vi kan blogga

från våra telefoner!!!


I morgon är det tävling i heby, jag rider tre klasser.

En på Cassanova som är en LB:1.

Två på Spirello som är LA:P1 & LA:P2.


Jag ska bara byta om nu sen ska vi ner till heby ridhus, för

att rida där på båda.


Cassanova har jag inga större krav på, han är faktikst bara 8,

men målet med han i morgon är: han ska inte få slå sig fri, jag vill att

han ska lyssna på mig och gå framåt genom hela programmet( det är han ganska duktug på, men

kan bli ännu bättre)


spirello däremot har jag mer krav på, jag har satt som mål för han i morgon;

Han ska vara i en fin hög rund form, han ska vara koncentrerad på MIG

och INGET annat.( han är väldigt tittig och rädd för mkt, så det kan vara bra att

jag rider där idag, men jag rider där rätt ofta på dom där iaf)


Start tiderna har ännu inte kommit, men dom kommer väll antagligen nu

på eftermiddagen.

Det känns ganska bra så härdagen innan tävling, båda har varit fina i veckan.

Fast igår kunde jag inte rida för jag är lite förkyld. Men annars käns det bra!


På Cassanova startar jag som nr. 7 av 11 (LB:1)

På spirello startar jag i LA:P1 som nr.2 av 19!! inte så bra...men det funkar.

LA:P2 starar jag som nr.9 av 13, det är ganska bra iaf!


Jag gillar att starta blan dom sista!

Det tror jag Lovisa också gör?!?


     

haha..kolla deras framben.....båda pekar utåt åt sidan...  



Av SR - 8 mars 2012 20:28

Inlägg av: Lovisa


Hej

Snart dags för årets andra tävling för mig och Tolle.

Det är i Heby, två klasser, på lördag.

Jag rider LA:P1 och LA:P2.


Så nu börjar allt fixande inför tävlingen och jag tänkte dra igång och smörja tränset och kanske stövlarna beroende på hur mycket jag hinner. Jag ska äta också och vill inte komma i säng för sent...


(Det har varit lite dålig uppdatering nu av oss båda men det är bara för att ingen av oss hinner. Kommer dock bli mycket lättare när den där appen kommer så vi kan blogga från mobilen.)

 

 

Av SR - 8 mars 2012 09:45

Inlägg av: Lovisa


Jag hittade ett par stövlar...


Dom är egendesignade av en tjej med hjälp av Marietorps ridsport.

Stövlarna kommer från Königs.

 

Källa: http://www.hippson.se/blogs/cissirules/veckans-stovlar.htm#comments

Av SR - 7 mars 2012 18:15

Inlägg av: Greta

Spirello;

Måndag:Vila


Tisdag: Konditions träning (rida ut)




Onsdag: Dressyr


Torsdag: Program ridning (hemma)



Fredag:Lätt dressyr


Lördag: Tävling

 

söndag: Tävling


 


Cassanova;

Måndag;Vila




Tisdag; Lätt Dressyr


Onsdag: rida ut

 

Torsdag:jogga


Fredag:skritta


Lördag: konditionsträning


Söndag: dressyr

Ovido - Quiz & Flashcards