sorgardsryttare

Alla inlägg den 19 april 2012

Av SR - 19 april 2012 19:48

Inlägg av: Lovisa


Igår när jag och mamma skulle ta hand om Alva var hon helt skogstokig! Hon var som en hingst brevid massa ston ungefär... Hon vägrade att stå still och hon sparkade och flög på stallgången.


Idag när vi kom till stallet var hon mkt lugnare och det gick att hantera henne lite säkrare. Själva ridningen gick riktigt bra och hon är väldigt olik Tolle på alla sätt. Hon är en dam med mycket humör och egen vilja.


 Det som fattas är att hon ska lita på mig mera (haft henne i 2 dagar så det är inte så konstigt...), lite mera kondition och sen att hon ska bli högre i formen. Dock är hon en häst som inte har den riktigt höga formen.


Jag har både film och bilder från idag men vi får se om jag lyckas ladda upp några...

 

Hon ser lite sur ut... Hehe

 

Av SR - 19 april 2012 18:02

Hej jag heter Nora och jag gästbloggar här på sorgardsrytare!

Jag  är kompis med Greta och jag brukar rida ut Cassanova ibland med Greta.

Jag går i samma klass som Greta...    Jag spelade fotboll förut men nu är det bara hästar.

Tyvär så har jag ingen häst just nu så man får tjata hela tiden... 

Jag har en hund som heter Messi som jag och mamma brukar träna agility med. 

Vi har döpt honom efter fotbollsspelaren Lionel Messi...

Snart ska jag Greta och Alma åka till ridhus för Greta ska rida Cassanova där.

På fritiden brukar jag vara med kompisar och så... 

 

 
Ovido - Quiz & Flashcards