sorgardsryttare

Alla inlägg den 22 april 2012

Av SR - 22 april 2012 18:13

Inlägg av Greta

Lillan(:

Söndag 22 april 18:09

HEJ.VORDE as kul om båda kunnde svara på denna fråga(inte åt varandra)
har ni täcken på hästarna i hagen? isåfall, vrf? vrf inte? har ni olika täcken i stallet, i hagen och på träning? MVH Lillan


SVAR: hejsan Lillan! ja, jag har täcken i hagen. På vintern under ett täcken som ligger

bra, utan att skava. sen på det ett tjockt termo-täcke som vämer. och överst ett

regn-tätt regntäcke. i stallet på vintern har jag ett bra tjockt mysigt termo täcke.

På träning har jag inte samma täcken som i hagen! (det är de nog inte många som har)

då har eller ett ulltäcke med mellantjockt täcke över.

jag oftast ett fleecetäcke, och ett mellan tjockt täcke över.

på sommaren i hagen har jag beroende på väder inget.

men om det regnar har jag regntäcke. i boken ett fleece, på träning etttunnt

svetttäcke.


JAg är noga med täcken och skydd överhuvudtaget. mina hästar har

skydd och boots i hagen. inte alltid skydd,men boots runt om.

det är vanliga gummi boots från hööks för 50:- paret, SKIIT BRA!

inte så snygga men såå bra att ha i hagen.!!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards