sorgardsryttare

Alla inlägg den 25 april 2012

Av SR - 25 april 2012 11:19

Inlägg av: Lovisa


Hej

Hittade den här sadeln när jag kollade runt lite på internet.

Jag han inte bestämma mig om jag gillar den eller inte, visst den är ju cool men jag vet inte om jag skulle vilja ha den...


Hiss eller Diss?


 

Av SR - 25 april 2012 10:46

Inlägg av: Lovisa


COPYCAT

Man ser ju en tydlig likhet mellan dessa tre schabrak...

        


Bild 1: Schockehöhle

Bild 2: Showmaster

Bild 3: Eskadron


Jag tycker att man ser tydligt vilket schabrak som är bäst sytt (Schockemöhle) och enligt min åsikt är det mycket snyggare också. Det ser ut att ha en bättre passform.


Ang. Showmaster-schabraket så tycker jag att det ser ut som att dom har ritat att Schockemöhle helt och hållet, lagt till deras logga och sytt schabraket sämre. Diss


Eskadron-schabraket ser ut som att det ligger dåligt på hästen... Sen gillar jag snygga loggor och det är ingen logga på schabraket alls... Diss


Sen av "egen erfarenhet" så vet jag att Schockemöhle är ett bra schabrak med bra passform, jag gillar även när schabraken är lite tjockare vilket det här schabraket är.


 

Av SR - 25 april 2012 09:39

Inlägg av: Lovisa


Hej

Stannade hemma idag pga att jag fortfarande känner mig sjuk...


Igår började vi med att släppa ut alla hästar i olika hagar. Sen fick vi tvätta boxar i stallet. Eller inte boxarna men krubbor, vattenkoppar, saltstenskoppar och fönster och i en box en hel vägg. Det fick vi göra ända fram till lunchen då vi gick upp till McDonald's och käkade.


 Sen gick vi ner till stallet igen och fick göra lite andra saker så som städa foderkammaren, fodra, kolla ryktsaker och grimmor, ta in hästar och ta av dom täcken. Ganska slitigt men ändå det som man får vänta sig av att vara i ett stall. Jag kan säga direkt att jag hellre är hästskötare än stallskötare...


Betty, en av alla hästarna där, får stå för bilden. :)

   

Ovido - Quiz & Flashcards