sorgardsryttare

Alla inlägg under oktober 2011

Av SR - 27 oktober 2011 19:34

Inlägg av: Greta


hej! idag var jag hemma ifrån skolan, jag hade sjukt

ont i halsen, och efter som att jag ganska nyss hade halsfluss, så måste jag vara försiktig.

Men nu mår jag bra igen, och i morrn ska jag till skolan! fast då är det ganska soft,för

att vi ska ta med oss godis, och se på film hela dagen:D


jag var i stallet, var bara där och gjorde hö-påsar och kraft-foderhinkar.

Sen gjorde vi inte så mkt.


Annars finns det inte så mkt att skriva, jo att jag träffade Lovisa och hennes kompis Adela i stallet.

Jag pussade lite på Spirello och Cassanova, klappade lite på Almas söta kanin Chicko.

Jag klappade också MASSOR på Ramellis!


 

Av SR - 27 oktober 2011 07:41

Inlägg av: Greta


Hej, jag har ju inte kunnat lägga upp någon bild på mig och Spirello när vi vann DM!

För att dom bilderna bara finns på min telefon!

Men nu har det löst sig! Jag la upp en bild på

fackebook, sen kopierade jag den och sparade i mina bilder, så nu ska de gå.


På framridningen var han helt perfekt, när vi kom in på banan var llt super!

Hela ritten var super i klass 1 som var en LA:1. En miss var att jag beärde lite för mycket i en mellantrav,           då blev det ett

galopp-språng, men det var inte hans fel. Då slutade vi som tvåa på 64%


Samma sak var det i klass 2, bara att det var inte en miss! Och de visade sig ju, efter som jag fick bra betalt med poäng, 64% Det var första gången jag red LA:4. Den klassen vann vi! Jag ver den ända i min klass som'

hede över 60%. Efter som att LA:4 var DM klassen, och då vann jag ju DM också när jag vann LA:4.


Men det berorinte bara på mig, utan Erika Andersson som äger Spirello, som har ridit han så fin som han är.

Men mäst är det ju charmtrollet själv SPIRELLO Det var inte precis några som sa att han var en riktigt fin ponny.:D

 

VÄRLDEN BÄSTA HÄST<3

Av SR - 26 oktober 2011 22:05

Jag skrev ett helt inlägg men så loggades jag ut och allt försvinner. Jag skriver lite kort. Idag skrittde jag och Greta ut en sväng. Jag på Tolle och Greta på Spirello. Jag skrittde Barbara på hackamorr. Det flöt på bra. Sedan följde jag ned Greta när hon tränade på Cassanova. Det såg bra ut! Nu ska jag läsa lite. Go natt! ^^

Av SR - 26 oktober 2011 22:03

Inlägg av: Greta


Hej! Var med Världens gulligaste och bästa kompis som finns: Lovisa!

Vi bestämde att lovisa ska börja HISSA och DISSA!

Medans jag ska ge dagens rid tips!


Så dagen rid tips tema är: Beröm!


Hästen ska alltid få beröm, även om slutan inte vart helt perfekt, eller galopp-

fattningen inte var på direkten när du badom det.

Vissa hästar behöver kanske få lite extra beröm!

Medans andra inte bryr sig lika mkt.

Men ändå; HÄSTEN SKA ALLTID HA BERÖM, EFER DEN GOJRT SOM MAN BETT DEN OM.


Jag tror att är man lite "fjeskig" med beröm kan man nog få hästen på sin sida, och

då funkar det kanske lite bättre, T.E.X: Hästen kanske går mera fraår, om det vet

att du berömer den för att det rör på sig automatiskt.


Jag och Lovisa säger "bra" eller en klapp på halsen eller nått,

minst 100 gånger per ridpass. Det behöver inte vara mycket man behöver bara lägga handen lite på halsen, så

fattar dom att de gjort rätt:D

 

Av SR - 25 oktober 2011 15:27

Inlägg av: Lovisa


Hej!

Har ni sett att bloggen och bilderna har blivit större? Det är en ändring som Bloggplatsen.se her gjort.

Vad tycker ni?? Jag gillar det iaf! Det vart mer utrymme. Och från och med nu kommer jag inte att

skriva centrerat utan så här (Vänsterställt).


Sorry, jag bloggade inte igår men så får det vara nu. Man har inte alltid något att skriva om.

Igår åkte jag iaf till stallet och skrittade ut en sväng på Tolle. Jag jobbar honom i låg form nu för att

börja bygga muskler. Han är så klart ganska stel och tittig nu i början men efter ett tag kommer han ner

och börjar tugga på bättet.


Jag ska vänta tills nästa vecka och sedan börja trava lite korta sträckor. Bara färdsträckor nu, ingen flyttning i öppna eller skänkelvikning t ex.


 


Väntas nu: Jag tar ut glassen ut fryren, går till soffan och lägger mig och läser Harry Potter.

VI HÖRS!


Av SR - 24 oktober 2011 18:50

Inlägg av: Greta

HEEJ!

Jag hade tänkt att lägga upp nårgra fina bilder

på mina hästar, min hund osv:


NJUT ! och upplev en fantastisk resa igenom bilder..emh..hehe.jag vet inte vad jag fick det ifrån!

         


Av SR - 24 oktober 2011 10:50

Fick just en kommentar der det stöde att Aros gjorde en jätteinsats med det motståndet. Årsta runsten och dom... Och ja vi kom fyra och det får vi vara nöjda över! Det var tuff konkurrens och väldigt duktiga ekipage.Hörs. :)

Av SR - 23 oktober 2011 09:19

 Inlägg av: Lovisa


Hejsan!

Gårdagen var inte Aros lyckodag..

Jo i första klassen (LA:4) Gick det väll hyffsat för alla.

Dollar var rädd för dommaren och ganska spänd och det drog ju ner

poängen ganska mkt. Jag fick 61,22%


I andra klassen (FEI:s Inledande) var han SÅÅÅ FIN på framridningen.

Det var heelt otroligt villken känsla det var.. Ökade traven..

Något sådant har jag inte varit med om då Tolle inte har styrkan.

Men så kom jag in på banan och högtalarna brusade och sprakade.

Och taggad var han! Jag är ju inte van med det

då Tolle aldrig är rädd.

Så efter andra slutan kännde jag att det inte var nån ide.

Så jag utgick och huvuddommaren sprang ut på banan och vinkade

upp till sekritariatet och sa att jag måste få rida om.

Så jag red om en timme efter och red runt bara för att komma

runt banan. Så det slutade med 51,??% men jag lyckades

få en ganska mjuk ritt UTAN sprak i högtalaren.


Väldigt lika bilder.. Men aja. 

         

Ovido - Quiz & Flashcards