sorgardsryttare

Alla inlägg under oktober 2011

Av SR - 12 oktober 2011 08:35

 Inlägg av: Lovisa


Heej,

Frost är fint.. Fast kallt och inte så skönt.

Nu har frosten kommit till lilla Heby. Allt är täckt av frost.

Vissa vattenpölar är is nu. Taken gnistrar vita.

Och det blir några månader till av fin och plågsam, rolig (om man inte fryser)

vinter. Aja, det blir ländtäcke och tärmobrallor...


Beställde min One Piece igår. Först tänkte jag ta en

svart ziperall men så fanns den inte i lager så då kollade jag lite

på One Pieces hemsida och bestämde mig för att ta en svart One Piece

istället. Och dom har nån

jättebra tecknik så man kan se vad dom gör med den.

Och dom har börjap packa den nu.

Jag skulle gissa på att den kommer på fredag men vi får se<3


 

Av SR - 11 oktober 2011 10:11

 Inlägg av: Lovisa


Hej

Jag ligger hemma i sängen nu. Jag har ont i halsen.

Inte kul... Men det känns lite bättre än i morse när jag vakna.

Jag har inte bloggat på två dagar nu, så allt kommer

i det här inlägget ist.


Söndag

Greta hade sovit hos mig och hon skulle åka och träna.

Dev var en välkommst-cermoni typ, på mammas jobb

och jag och min kompis var med.

Maten var mums!

Efter det ville min kompis se på en bio som gick

nere i Heby. Den heter The Three Musketeers.


The hot-headed young D'Artagnan along with three former legendary but now down on their luck Musketeers must unite and defeat a beautiful double agent and her villainous employer from seizing the French throne and engulfing Europe in war.

 

Nu står det på engelska så jag översätter lite halvhjärtat.


En kille som är son till en före detta musketör kommer till London.

Han heter D'Artagnan. I London träffar han tre kända musketörer

som inte tycker att dom har något att kämpa för längre. Men

D'Artagnan får dom att kämpa igen och tillsammans

måste dom kämpa mot (enligt texten ovan) det vackra dubbelagenten

och hennes skurkaktiga arbetsgivare från att gripa den franska tronen och

uppsluka europa i krig.


Ja jag vet.. Det låter superskumt men den var faktiskt bra!


Han i mitten är D'Artagnan

 (Han som ser så ung ut)

och hon som står till vänster är den "vackra dubbelagenten".

 


Jag red Plexi också. Jag tängte jogga ut men jag

kom inte frammåt, för han stannade och backade ner i diken,

hoppade rakt upp, gjorde levadas, luftsprång, bocka och stegrade sig.

HAHA!

Gu va kul det måste sett ut. Och han verkade tycka att det var

kul för han hade öronen framåt hela tiden..   


Måndag

Jag vaknade och kände att jag hade ont i halsen.

Jag gick till skolan ändå men var inte med på idrotten.

Efter skolan kändes det lite bättre men så vaknar man

på morgonen och kände sig sjuk..


Jag red Plexi ändå och det gick bra.

Jag red på banan i skritt och trav.

Målet med ridpasset var att jag skulle kunna hålla mina

händer stilla i skritt och trav. Gick bra.


Det vart ett ganska långt inlägg.<3 hehe.


Av SR - 8 oktober 2011 23:33


Här kommer filmen på Greta och Cassanova.

Njut!



Av SR - 8 oktober 2011 23:16

 Inlägg av: Lovisa & Greta


Hej


Vi har typ suttit vid facebook hela kvällen. Näe, men vi har typ

gått ut med Zingo (Lovisas hund), hängt upp tvätt, köpt pizza.

Vi köpte kebab-pizza. Jääättegott!


Men annars har det varit typ facebook.,


Aja, ska ladda upp film på Greta och Cassanova från idag nu.

GO NATT

Av SR - 8 oktober 2011 17:36

 Inlägg av: Lovisa och Greta


Hej

Vi har precis kommit hem till mig (Lovisa) efter att vi båda

har tävlat i Heby. Greta sover hos mig i natt.


Jag startade 2-3 timmar innan Greta. För mig gick det hyfssat bra.

Plexi var väldigt seg men gjorde vad han skulle...

Jag är inte precis missnöjd. Jag red ihop 62,76% och

hamnade på en delad 6:e plats av 13 stycken.


För Greta gick det bra även om hon bara tycker att det gick okej.

Cassanova var för laddad/taggad och då blev det tre

missar. Det blev korsgalopp, ofrivilligt byte och felfattning.

Hon slutade på 59,30% och kom tvåa utanför plac.


Film på Greta kommer sen eftersom det tar lite tid att ladda upp

den. Någon film på mig blev det inte. (Ingen filmade)

Men bilder blir det.


Lovisa & Plexi

     

Greta & Cassanova:

       


Av SR - 8 oktober 2011 08:49

                                                  
                 Inlägg av: Greta

                                          jag tänkte lägg upp fina bilder på Spirello!


     

Av SR - 7 oktober 2011 22:10

Inlägg av: Greta


Hejsan!

Jag var ju och red Cassanova idag. Super fin kände han!

Lydig,framåt, och gorde allt jag bad han om korrekt.

Han var lösgjord  och så väldigt fort,så jag fick ut mkt av ridpasset på 30 min.


Jag sitter i handduk, har precis duchsat.

Jag har smörjt, fixan och donat hela dagen,så man kan säga att jag har

allt hunder kontroll.

Jag hittade mina hår grejer som jag hår när jag tävlar.

Dom låg inne på toalletten.

Varför vet jag inte, men nu är dom hittade så.


Jag vet inte alls vad jag har för motstånd, så jag satsa inte på nått,

eller jo att rida en fin och mjuk ritt, jag vill ha en hysad känsla

efteråt. Jag vill bara att Cassanova ska lyssna på små, små mjuka hjälper.

Och att domaren ser att detta är verkligen vad jag älskar, och att alla ska

få se en fin och godkänn ritt:D

  Jag och Cassanova väntar på prisutdelning, då vi red på 67,9%

Av SR - 7 oktober 2011 14:06

    Inlägg av: Lovisa


Hej

Greta är och tränar program nu på ett ställe som heter Körlinge ridcenter.

Antar att det är ett långt ridhus där eftersom hon

tränar LB:3 men jag har aldrig varit där tror jag...

Hon åker med Cassanova, för det är ju honom som hon ska

tävla i morgon.  Hoppas det går bra!


Greta och Cassanova på Segersta.

Ovido - Quiz & Flashcards