sorgardsryttare

Alla inlägg under oktober 2011

Av SR - 7 oktober 2011 13:31

 Inlägg av: Lovisa


Hej!!

Förlåt att jag inte bloggade igår men jag hade inte riktigt

tid. Jag red Plexi igår. Jag tränade igentligen inte på något särsilt utan jag

red för att få en bra eftergift i handen och för att ha ett bra tempo och kunna hålla det. Jag red bara i låg form och Plexi börjar släppa

i skritt och trav nu. Han är fortförande

lite öppen i galoppen, men det jag kände var bra var att jag fick

fram honom för sits och skänkel. Och då är ju inte formen

så viktig.


I morgon är det tävling i Heby. Och jag skulle hälst vela skriva träningstävling då

det ända målet jag har är all ta mig runt LB:1

med hyffsat bra känsla när jag skrittar ut.

Vi får se hur det går.


Idag rider jag nog lite på banan i både låg form och sedan

ska jag plocka upp honom lite eftersom jag känner att jag

vill rida honom i hög form nån gång innan tävlingen.

Och sedan skrittar jag och travar (Kanske lite galopp)

ut en sväng. Kommer nog inte rida så länge (Om det inte behövs)

idag. Han får inte bli för trött..  


Blid: Från ett träningspass för ett tag sedan på Plexi.

 


Av SR - 6 oktober 2011 15:54

Inlägg av: Greta


1. Petronella Karlsson wals fender (Enköping)

2. Hanna Josefsson Ramour (björlinge)

3.Hanna Forsgren Tailos Thaila (knivsta)

4.Tova Gustavsson Duke of Earl (Uppsala pk)

5. Greta Müller Cassanova (salaortsens)

6. Sara Grelle Taco van de zonnehoeve (heby)

7.Anqelique Carlsson Armani (Enköping)


Detta ger alltså två placeringar, jag hoppas inte på nått, jag får se hur

det går.  

Av SR - 5 oktober 2011 21:40

Inlägg av: Greta


Hej!

Oj, ni måste ge oss tips på vad vi ska skriva om på bloggen.

Jag, sitter iaf i min gosiga one-pece och lär mig LB:3

som jag ska rida på lördag i heby.

Det är bara en tävling utan mål osv.

Jag, eller mamma har slarvat bort mina hår-grejor

som jag måste leta som en galning efter i morrn.

Jag ska tävla på Cassanova.

Han är förresten ny klippt:D

inte så intressant men,men.


Det var Bettan träning idag, Jeanna är nere på flyinge med sina

ung-hästar. "swed horse"

Bettan är en utb. domare, som jag rider lite progarm osv för.

Det är bra, jag får också bar tips om hur jag ska göra

för att Cassanova inte ska vara bakom.

Men så fort Jeanna har kommit hem så SKA jag bara dit.

Jeanna träningar är verkligen bland de roligaste som finns.


Planering: Jag planerar så här nu, i morrn rider jag ut alla hästar.

Fredag Cassanova jobbas igenom, Spirello

lätt dressyr.

Och sen på lördag är det tävling för Cassanova och mig.

Jag får se lite hur jag hinner med Spirello då.

SEn på söndag går Spirello dressyr, Cassanova skrittas

ut. På måndag kommer hovslagaren, då Spirello, Cassanova

och nån mer ska få ett par nya skor.

  Fina Spirello efter en kul Jeanna träning

Av SR - 5 oktober 2011 21:27

 Inlägg av: Lovisa


Hejsan

Jag har suttit vid datan i 1,5 tim. nu och inte bloggat än fast det var

vad jag skulle göra...  

Men nu bloggar jag!!

Idag när jag kom till stallet stod det på tavlan att jag

får rida Plexi. Kul.

Så jag red lite på banan barbacka. Det gick hyffsat bra.

Vi tänkte att jag skulle starta en LB:1 på honom på lördag.

Om jag får efteranmäla mig. Tolles ben ser fortförande lite tjockt

ut och han släpar det fortförande. Mamma ska ringa

till ultuna i morgon, och så for vi se vad dom säger.


Spelas nu: 4 minutes, by Madonna

<3

Spelar den bara om och om igen.

Och jag vet inte änns om jag gillar den..  Den är bara

så.. hmm.. bra gjord??? Eller så är den helt enkelt ganska bra.


GOOD NIGHT EVERYONE!

  

AAAHAHAHAHA! Kooolla den här:

Den äääger ju!

Hahah!


Oj, jag känner att jag är lite övertrött.

Sov gott alla!

Av SR - 5 oktober 2011 15:25

    Inlägg av: Lovisa


Hej!

Jag har nyss kommit upp från mammas jobb.

Vi har bakat muffins. Närmare bestämt blåbärs- och hallonmuffins.

Jag smakade nåra. Mumsigt värre!

Vi bakade ca. 90 stycken. Dom är tills på söndag, då det är

nån typ välkomstsak till den nya kyrkoherden.

Hon rider för övrigt dressyr.. Hehe.

Lite kul.

Och så har man gjort biologi-läxa. Handlade om mossa. Haha''


Ska till stallet snart. Kolla Tolles ben.

Han släpar i benet lite när han går, men haltar inte.

Han går rent också.

Kanske att mamma ringer och hör med ultuna.

Han är lite tjock i benet.


Aja, ska ta och bege mig.<3

SES


Av SR - 4 oktober 2011 17:44

 Inlägg av: Lovisa


Hej

        

Idag blev det pankakor till mat. Mamma ska göra creps

till något på söndag och då blev det nåra över;)


Det händer inte mkt i våra liv just nu. Tiden går långsamt

och det ända man gör är läxor. Ja, man åker ju till stallet

så klart men där händer int mkt heller.

För liksom, ni vill väll inte läsa om hur Tolles ben ser ut, eller hur

dammig han är varje dag...

Näe, och för att pynta bloggen måste man lägga in små mario-svampar<3


Nu ska jag iaf till stallet. Jag ska ta lite höstbilder tror jag.

Smile!!


Ett sent tack igen för objektivet, Maud, Kjell och mamma!

   

Tyvärr funkar det inte att ladda upp den gröna svampen...

  


Av SR - 3 oktober 2011 16:48

Inlägg av: Lovisa & Greta


HEEJ!

Snart ska vi till stallet. Vi sitter hemma hos Greta nu. 

I lördags kom en ny shettis till Sörgården.

Han heter Borka. Han är såå söt!

Han är bork-färgad, 4 år och valack. Inkörd.

Idag ska jag (Lovisa) skritta lite på Tolle och Greta ska

då skritta på Borka.

Men nu åker vi till stallet!

BYE!

  

Av SR - 2 oktober 2011 18:35

 Inlägg av: Lovisa


Jahaaa.. Då var söndagen slut och man går i skola i morgon.

Jag längtar inte precis till alla läxor. Hoppas vi får skrivuppg. så

man kan göra allt direkt och inte behöver sitta och läsa in allt.

  

Inorgon kommer brandkåren (tror jag att det var, eller om det var räddningstjänsten..) till Sörgården och ska

bl a leda hästar, testa nån sele osv.

Mamma ska med hennes jobb på nån massage-sak

 (Vill också!!) så hon kan

inte vara med men jag vill va med så antingen åker jag med Greta hem

eller så får mamma köra ner mig. Det är kanske bäst att mamma kör

ner mig om jag har mkt läxor. Det är inte förens 18 till 18:30 typ.

          

Nu ska jag käka glass..

Hörs!!




Ovido - Quiz & Flashcards