sorgardsryttare

Alla inlägg den 26 december 2011

Bio

Av SR - 26 december 2011 18:02

Inlägg av: Lovisa


Hej

Idag var jag och min gudfar på bio. Vi såg på Simon och Ekarna (tror jag att den heter).

Jag tyckte att den var bra!

Såg den på biografen Saga.


Simon växer upp i en arbetarfamilj i utkanten av Göteborg under andra   världskriget. Trots en kärleksfull uppväxt känner han sig annorlunda och   utanför.


Simon är väldigt begåvad och mot hans föräldrars gillande  söker han sig till de skolor och utbildningar som en arbetarunge normalt  inte söker sig till. Där möter han Isak, son till en förmögen judisk  bokhandlare som flytt undan förföljelserna i Tyskland. De två pojkarna  och deras familjers liv vävs samman samtidigt som kriget rasar i Europa.


Av SR - 26 december 2011 16:55

Inlägg av: Greta


Helene

 Hej Greta Fina bilder när du tömmkör,

kan du berätta hur man gör när man tömmkör och vad man behöver

för utrustning? Funderar på att "prova på" det men kan inte.


Svar: Hej Helene! Tack, jag gillar dom bliderna också!

Jo, du behöver en tömmkörningsgjord, tömmar och en inspäningstygel, tror jag!

Tänk dig att det är som att hålla i ett par förlängda tyglar, så se till at "ytter tömmen" är

stadig och inte glappar, sen får man testa sig lite fram...jag är inte så jätte diktig på det precis!! haha

 

Ovido - Quiz & Flashcards