sorgardsryttare

Alla inlägg den 27 december 2011

Av SR - 27 december 2011 22:21

Inlägg av: Greta


Hej

Dagens hiss och diss går till:

HISS

Bukas täcken.

Dom har otroligt bra pass-form och finns i massor med olika modeller,

t.e.x regnttäcke, utetäcke osv....jag gillar dom verkligen..

T.e.s ett sånhär brunt täcke har jag till Spirello, det sitter perfekt!

   


DISS

Färgade träns! Asså, nu är jag och lovisa kanske värsta dressyr nördarna,

men t.e.x ett blått träns?!? är det snyggt..neej! det kan vara lite gullit på et shettis

eller nått men annars går det inte hem för min del iaf..

     



Av SR - 27 december 2011 22:16

Inlägg av: Greta


hej, ett bra finslipnings tips till tävling

är att inte ha nummerlappen på stigbygeln.

För då syns det mer om din skänkel är ostadig.

Jag brukar ha en nummerlapp på tränset och en på schabraket..

då syns det extra bra!!!!


 

Bio

Av SR - 27 december 2011 22:06

Inlägg av: Greta


Hej,

idag har jag varit på bio med mormor och morfar,

vi såg " The stig-helmer story" den var väll helt okej, på

en skala 1-10 får den typ 3, men mormor och morfar gillade den!

Mormor och morfar fick bl.a att gå på bio med Alma och mig, åh då

blev filmvalet mera för dom än för mig....jag gillar typ skräcksar...mohahaha!


Jag han inte rida idag med det gör jag tidigt i morr innan vi åker till stockholm.

Jag kanske inte hinner blogga i morrn då vi kanske kommer hem sent från stockholm:D

 

Jag 6 år gammal!

Av SR - 27 december 2011 21:53

Inlägg av: greta


Hej, idag har jag varit på strömsholm

och hämtat mina nya stövlar!

Dom är special bästelda ifrån tyskland så det är därför dom inte

 kommit förr än nu... Jag har också byt en locktång som jag fick i julklapp,

jag bytte den mot en krustång.


Jag sitter och bloggar i mina nya stövlar så att jag går in dom, ni som har gått in nya stövlar vet

hur det är...det är inte skönt..dom är såå stela och hårda i början!

Dom är svarta, dragkedja fram, märket är cavallo.

Ja, det är eksakt såna som Lovisa har, vi köpte dom typ sammtidigt,

bara att dom som fanns i butiken passade inte mig för

jag tyckte dom var för stora, så vi bästelde.


I morgon ska jag till stockholm med min moster Elin.

Jag fick i julklapp av henne att vi skulle ha en shopping dag i stockholm.

Jag ska leta efter ett par jeans med hög midja och dragkedja fram!


 

Borka!

Av SR - 27 december 2011 20:24

Inlägg av: Lovisa

 

Helene

Tisdag 27 dec 14:38

Nina pratade om den utställningen på senaste lektionen. Hon sa att den var helt sjukt fantastisk! Bilderna ser "hårresande" häftiga ut...


Svar: Jaa! Det kan jag låva att dem var också!

//Lovisa


 

Av SR - 27 december 2011 20:14

Inlägg av: Lovisa


¨Nu har jag precis kommit tillbaka till lägenheten efter att ha varit på restaurant med mormor och gudfar.

Vi var på Texas Longhorn på östermalmtorg. Super-god mat!!

Jag åt "damens" med pommes frites och en majskolv. Till "förrätt" (...?) fick man sallad med sås, gurka, tomat och paprika.

Till efterrätt åt jag glass med choklad-topping.


Pic.

1: Jag och mormor.

2: Baren

3: Mumsig efterrätt.

     

Av SR - 27 december 2011 13:36

Inlägg av: Lovisa


Hej

Idag har jag och min gudfar varit på Fotografiska museet.

Vi har varit där 1 gång förut men den här gången toppade det. Det var en utställning med svartvita foton av djur, t ex elefanter, lejon, leoparder, zebror, giraffer och vattenbufflar.

Sjukt coolt!


     


Den här bilden är min favorit;

       

Ovido - Quiz & Flashcards