sorgardsryttare

Alla inlägg den 9 november 2011

Av SR - 9 november 2011 20:59

inlägg av: Greta


Hej, idag var det dags med träning igen, på Spirello. Han var nervös, tittig och lite spänd i börqn.

Men Redan efter 20 min, lossnade ALLT han blev såååå fin, lösgjord mjuk och rörlig.

Vi tränade på slutor, och så red vi igenom LA:P1 två gånger, vilket bettan tyckte på ett ungefär

var värt upp emot 64-69 procent.!!!!KUL!!(för er som inte vet är bettan också utbildad dressyr domare).


Kl. 06.30 i morrse var vi i stallet och packade alla sadlar, träns, stövlar, sporra, osv.

Då mamma jobbade, och Pappa fick stjusa oss, och han är inte derekt häst kunnig.

Så efter skolan hämtade pappa alma och mig, och sen åkte vi derekt till träningn.

alllt flötpå bra, även fast pappa stjusade oss.


Om ni undar varför det inte har blivit sp mkt dagens träning tips, så har jag inte

kommit på nått, men nu har jag en hel del bar idéer. Så nu lär det bli mera av den varan.

I morrn ska jag vara med Lovisa som kanske har ännu bättre tips, eller råd till er på

bloggen, jag har en del bar tips till hennes HISS/DISS också 


I måndas reste även ÄLSADE Ramella till himlen, då hon var halt.

Men fick ett långt och bra liv, med många äventyr och busigheter.....

RAMELLA FOREWER!!!

  R.I.P RAMELLA AF DAMSGÅRD

1994-2011<3

Av SR - 9 november 2011 17:36

Inlägg av: Lovisa


Hej

Idag blir det ingen rida för min del då mamma känner sig lite sjuk och hon vill inte stå och frysa.

Men igår blev det iaf.

Jag tränade inte Tolle så mkt utan tränade mest mig själv att hålla händer still, att hålla in armarna mot kroppen och att rida med så mjuka hjälper som möjligt.


Det gick bra! Bara att jag känner att han inte riktigt lyssnar på mina hjälper

så jag får lov att rida med sporrar och spö även fast jag inte föredrar spön faktist.


Jag tycker att spön är något som allt för många använder som bestraffning och det är inte rätt!

Ett spö ska vara ett hjälpmedel till ridning.

Ibland kan det vara svårt att kunna rida med spö också.

Jag tycker det är svårt om själva hantaget väger mindre än den avlånga "spö-delen" för då är det på nått sätt

jobbit att hålla i och det följer med i minsta rörelse vilket gör att så fort man ruskar om handen så far spöt åt alla håll och kanter...


Jag och Tolle i Roslagen.

 


Ovido - Quiz & Flashcards