sorgardsryttare

Alla inlägg den 20 november 2011

Av SR - 20 november 2011 20:53

Inlägg av: Lovisa


Hrmm..

Tiden flyder iväg.. Jag tyckte att vi nyss satt igång Tolle men han har varit igång i 5 veckor....


Idag red jag som sagt ut. Det gick bra. Det var lixom inget särskilt, bara en vanlig uteritt.

Tolle drog omkull mamma när vi skulle ta in dom.

Haha,, det gick bra med henne iaf.

Mer tvätt.. Grattis mamma!

Av SR - 20 november 2011 20:43

Inlägg av: Lovisa


Hej

Jag och en kompis har nyss sett på film. Vi såg på Pirates of the Carribean, I främmande farvatten.

Den var bra! Bara att det var helt svart i menyn så.. snacka om att det tog tid att hitta rätt!!


Och så hade vi inget att äta på...... eller dricka.....

Men vi klarade oss!


   

Av SR - 20 november 2011 20:27

Jossefine

Söndag 20 nov 17:39

Vem är har finast ponny av er? vem
har gott högst klasser av dom???

 Hej Josefine

Jag skulle personligen säga att dom är lika fina båda två och det tror jag nog att Greta skulle också.


Spirello (Gretas häst) har gått högst klass i dressyr eftersom Tolle (Min) är före detta hopphäst vilket gör att jag själv med hjälp av tränare har behövt börja om från noll med honom.


Fast med oss på ryggen har dom gått exakt lika långt. Båda går just nu reg. dressyr LA:P1 och båda har kvalat till nationella tävlingar och båda satsar på SM nästa år.


Hoppas att du vart nöjd med svaret :)

//Lovisa


 

Av SR - 20 november 2011 20:21

Inlägg av: Lovisa


 

Du frågar mig vilken sport jag sysslar med.
Jag säger att jag rider.

Du säger till mig att det inte är en sport, att det är lätt.
Du säger till mig att vi bara sitter där.
... Du säger till mig att det bara är en töntig hobby.

Men jag frågar dig.
Har du någonsin litat på något som har en egen hjärna, egen vilja?
Har du någonsin fallit från något högt i flera kilometer i timmen, borstade av dig och satte dig sedan i sadeln?
Hoppat över något som är högre än dig?
dansat med en varelse som inte pratar ditt språk?
Tvärstannatpå två sekunder?
Har du någon gång stått på ett annat djur i rörelse?
Gallopperat utan sadel?

Så innan du säger något, tänk på dig själv.

Förstår du det fantastiska bandet?
Har du någonsin haft en lagkamrat som är tio gånger större än dig?
Har du någonsin tränat 5 timmar per dag, 7 gånger i veckan?
Har du någon gång haft samband med ett djur som väger 500 kg?
Har du någon gång riskerat ditt liv för en sport?

Så du tycker att ridning är lätt?! ;D

dra åt helvete o känn er ägda!! ;D
 
 
 
Av SR - 20 november 2011 10:40

Inlägg av: Lovisa


Hej

Just nu sitter jag och myser i min One Piece framför datan och lyssnar på Rix FM.


Idag ska vi klippa Tolle. Vi klipper aldrig hela våra hästar utan klipper bara där dom blir svettiga.

Tolle är jätteduktig och snäll när man klipper honom.

Vi har alltid varit ganska "naturliga" och inte velat gjort något som inte hör till  hästens natur och lika så nu.

Klippningen blir ungefär så här med ett antal ändringar.

 

Sen ska jag rida ut. Tror nog att jag rider i ca en timme.

Kommer nog inte kunna hålla min till 30 min. Jag glömmer ofta bort tiden när jag rider...

  

Greta är ju och tävlia nu i Gyttorp. Hon startar sin första klass (LA:4) typ nu..

Sin andra klass startar hon 13:46 och det är en LA:P1.

Kom igen nu Greta!!!!!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards