sorgardsryttare

Alla inlägg den 10 november 2011

Av SR - 10 november 2011 21:37

Inlägg av: Greta


Hej, jag har nu kommit hem, från Jeanna träningen på Spirello.

Jag har i princip bara hunnit käka lasange och nu bloggar jag.


I alla fall så gick det toppen alltså ett STORT +Spirello.....

Vi tränade på lite öppnor, slutor, enklabyten och så red jag igenom LA:P1.

Han är så rörlig i kroppen och är som en gummiboll...

Eller som en gående muskel hög.  


Det var näst sista träningen före tävlingen den 20/11, och sen efter det så ska jag inte träna

för tränare nått mera i år..jag ska mäst ridaut, busa dom behöver inte precis vara till 100%

i toppform över vintern. Jag kommer coolaner lite så att om bara är på topp till 45%..hehe.

 

jag bara kan inte sluta skaratta åt denna bild, detta är i ett enkelt byte,,hehe inte speciellt finr, men det syns

att båda verkligen arbeter och jobbar för att det ska bli ett fint enkelt byte 

Av SR - 10 november 2011 15:47

Inlägg av: Lovisa


Hej nu kommer dag 2 från Istanbul!


På fredagen skulle vi på "utflykt" med nåra andra från sverige.

Vi började med att besöka Hippodromen, som är ett gamalt ställe som det var någon slags hästkapplöpning på.

Det som finns kvar idag är tre "höga" saker som stikker upp ur marken. Svårt att förklara men ni får kolla på bilderna.

 


   

Sedan fortsatte vi till Blå Moskén. Som igentligen inte heter Blå Moskén utan något väldigt konstigt..

Man var tvungen att ta av sig skorna.

       


Färden gick vidare förbi Ayasofya (som är en gammar kyrka) men vi skulle inte hinna med den så

vi gick bara förbi. Men jag och min mormor gick dit på fredagen iaf. Men det kommer sen.

Vi drog oss till Top Kapi som är ett stoort om-murat ställe som innehöll bla. kök, bibliotek, palats, ett rum med bara en lång soffa i osv. Allt var gjort av sten. Så klart inte soffan eller möblerna och så men alla byggnader.


   

Sen tog vi oss till en resturang som låg inne på en tågstation. Jag kommer inte ihåg vad den hette men jag skriver när jag tagit reda på det. Vå åt turkisk mat.

   ¨

Sen tog vi oss ner till vattnet och åkte båt i Bosporen. Tänk er en STOR kanal som går mellan Europas Turkiet och Asiens Turkiet. Vi såg en massa byggnader från båten.


Trafik...

 

Av SR - 10 november 2011 15:24

Inlägg av: Greta och Lovisa


Hej

Just nu sitter vi hemma hos Lovisa, och käkar godis.... hehe.

Om en timme åker Greta och tränar för Jeanna och jag (Lovisa) åker till stallet och rider Tolle.


Jag (Lovisa) ska träna på ungefär det som jag tränade på igår. Dvs träna mig mer än Tolle.

Fast idag vill jag få ner honom i formen lite mer.


Greta ska träna på: hon ska rida igenom LA:4 och LA:P1.

För att näst-nästa helg är det tävling för henne i gyttorp.


Fr. V. Elin på Cassanova, Greta på Plexi och Lovisa på Comanche.

 

Av SR - 10 november 2011 15:17

Inlägg av: Lovisa


HANNA

Onsdag 9 nov 19:20

Du skrev att du inte ville rida med sporrar och spö och inte gillade spön men du tycker bättre om sporrar eller????

Hej Hanna,

Ja jag gillar sporrar mer!

Sporrar kan man iaf ta det lite lungt med!

Man har kontroll.

//Lovisa

 

Ovido - Quiz & Flashcards