sorgardsryttare

Alla inlägg under november 2011

Av SR - 18 november 2011 13:10

Hej! Greta här! jag sitter på busse från skolan povägHem. idag ska jag tvätta, packa och så! Efter som att det är tävling på söndag...Men vi åker på lördagen. Vi har fixat uppstallning och vi ska sova på bed and breakfustpå samma ställe som uppstallningen. där finns detäven ridhus där, så kan jag rida när vi kommer fram..Hej då på er! jag bloggar nog ikväll tror jag!

Av SR - 17 november 2011 15:57

Inlägg av: Lovisa


Hej

SNart ska jag till stallet.

Igår var som sagt jag och Greta. Vi tränade lite dressyrprogram inför Globen 2013 då vi ska söka in för att få va med<3

Sedan åkte vi till stallet Jag hoppade över några sockerbitar på Tolle.

(För er som inte vet vad det är så är det ett slags hinder.)

Det är inte högt alls vilket är bra. Första gången man hoppar ska man inte hoppa högt.

Jag red honom inte i form.


Bloggar sen! (Tror jag)


Av SR - 16 november 2011 15:19

Inlägg av: Lovisa och Greta

 


Hej

Nu sitter vi i Lovisas kök och... ja, bloggar.

Vi har ingen aning om vad vi ska skriva!

Vad vill NI läsa om???

Lovisa sitter just nu och spelar Worm Jump på min (Gretas telefon).

Snart kommer Helene(Lovisas mamma) och då ska vi äta lax, sen ska vi åka till stallet!


Jag (Greta) ska inte rida, för jag tränade ju igår.

Men Lovisa ska rida Tolle, och hon ska bara skritta...


Nu ska jag skriva allt Lovisa gör på en minut: Kollar på min telefon, spelar slice frute, frågar om det kan komma upp bomber på det spelet- jag svarar: det vet jag inte. Hon sjunger att hin har nytt record! -börjar få ont i armen, säger hon, säger att hon har 277 pöäng, och åker ut 1 sekund senare.

Spelar nästan samma sak fast på hennes telefon.... och där är tiden ute!

  

Av SR - 15 november 2011 21:13

Inlägg av: Greta


Hej, idag red jag den sista träningen för 2011, på Spirello, för Bettan!

Jag tror iaf att det är den sista, åtminstonde på länge.

Det gick KANON! det går inte att beskriva med ord hur perfekt det gick!

LOVE SPIRELLO<3


Tävling på söndag, gyttorp(NORA) men vi åker upp på lördagen, så jag får rida igenom han

när vi kommit fram på eftermiddagen. Vi har en stallplats åt Spirello, och själva såver vi på hotell...

Spirello sover iförsej också på hotell!

Det är LA:P1 och LA:4, regionalt!

sista skansen för i år att kvala till nationella...(:


aja...ska sova nu! men jag skriver väll nått i morrn! GOD NATT ALLIHOPA!

 

Marina Matsson på Beckham!

Av SR - 15 november 2011 20:57

Inlägg av: Greta


Idag blir det jag som Hissar och dissar,dags hiss och diss går till;;;;;;


HISS


Back on Track paddar! om är super bra, all värme som hästen stöter ifrån sig,

istället för att den bara "flyger iväg" så stutsar den tillbaka till hästens ben, super bra verkligen!!!

    

DISS

Färgade stigbyglar, usch! Jag fattar inte hur man vill ha t.e.x röda, rosa,gröna,gula osv.

Nix, dom ska vara silvriga eller guldiga! I alla fall i dressyr, åh em jag är ju dressyr ryttare så

jag har faktiskt guldiga stigbyglar på Spirellos sadel, och silvriga på Cassanovas!

 


Av SR - 15 november 2011 15:36

Inlägg av: Lovisa


Hej

Jag bloggade inte igår och det gjorde tydligen inte Greta heller.

Aja, man kan ju inte alltid ha tid ju!


Igår fick Tolle ledigt och jag fixade bara runt i stallet.

Idag ska jag rida i ridhus på honom. Men det blir lite senare eftersom mamma jobbar nu.

Det har faktist inte hänt så mkt..


Jag skriver sen!

 

Av SR - 13 november 2011 21:42

Inlägg av: Lovisa


Hej

Jag tog inga kort på dressyr-KM idag som jag skulle men jag orkade inte ta fram kameran.

Aja,, jag var är och kollade iaf och jag säger Grattis! till alla KM-pristagare.


Sen åkte vi till stallet. Jag red på gräsridbanan fast att det var tängt att jag skulle rida ut. Men jag red ju ut igår så.

Idag red jag med ett grimskaft runt armarna så att jag ska hålla armarna stilla.

Vi funderar på att köpa en ridbåge. Nån som har en? Är dom bra?


För övrigt gick det bra! Han var fin i munnen!

Det var en av dom första gångerna som jag plockade utt honom ur den lägre formen så jag krävde inte så mkt.

Jag är riktigt nöjd over honom idag!


JAA, jag vet! Jag rider utan hjälm men aja. Klaga ni. Gjort är gjort!

 

Av SR - 13 november 2011 19:35

Inlägg av: Greta


Hej! Idag red jag ut på Spirello, han är ganska töntig, liksom han blir rädd för saker som typ inte ens finns!

Men, men...dressyr fjolle!!!

Jag red också ut på Plexi och Cassanova!


Ni vet när man sitter stilla med fötterna i 1 timme, USCH vad kallt det blev om fötterna, jag höll på bli galen...

Så STOR DISS till kalla fötter!

IAF..Plexi, Spirello och Cassanova var fina, lösgjorda mjuka osv.......

Det är verkligen kul att rida när man får en sån stor respons tillbaka...


ÄLSKADE PONNYSAR<3<3<3<3<3<3<3<3<3

 

Plexi tävlings klar.. Ja,he det var förr sommaren

Ovido - Quiz & Flashcards