sorgardsryttare

Alla inlägg den 2 september 2011

Av SR - 2 september 2011 18:35

Inlägg av: Lovisa


Hej!

Idag började min dag precis som alla andra fredagar.

Jag klev upp, åt, duscha osv.
I skolan han jag ha ett ämne, Eng. på det korta rasten

ringde mamma. Hon var i stallet och hade fått tid på Ultuna

för att Tolle haltade kraftigt. Jag "krävde" att få följa med,

och mamma pratade med min ena klassföreståndare och

hon sa efter en viss tvekan att jag fick gå.

Så jag gjorde det och mamma kom och hämtade mig vid tio.

Kl. 11 kom det tre tjejer och kollade på benet samt ställde

några frågor. Han fick lungnande och vi strödde halm i boxen.


Han hade fått tid kl. 2 hos ------- och vi

gick och satte oss och tog en fika.

Sen blev det --------. Jag har ingen aning om hur det såg

ut eller så och vi ulltraldjudade i samma rum.

Ultraljudet visade ingenting speciellt.


En liten flisa satt löst och den hade blivit infekterad så vi

godkände att dom skulle operera benet, och det är så klart aldrig

kul att utsätta hästarna för den fara som det innebär

men för bästa resultat var det nödvändit.

Då fick vi åka hem.


Dom ringde senare och sa att operationen hade gått bra och att han inte riktigt

vaknat än. Tolle får stå där över helgen och

vi kontaktas på måndag för mer info. :)


Oj det vart ganska långt men om ni läste allt..

Äärrss,, jag vet inte..


 


Av SR - 2 september 2011 13:34

Inlägg av: Greta


Hej!


Snaka om att allt är mkt anorlunda.....

Men det ska nog lösa sig om ni ger oss lite tid.

Jag har precis kommit hem ifrån skolan, ska nu ta något att äta, sen

bär det av mot stallet...

Ska tävla på söndag, så ska rida lite program idag, och rida ut i morrn.

Jag tycer att Spirello har gott väldigt bra på sistonde.

För er som är nya att läsa bloggen så är Spirello

min D-ponny som jag tävlar upp ttill LA:P1 just nu, men satsar på SM

nåsta år. Lovisas fina tävlings ponny heter Minigårdens Toulouse

som hjar samma mål och samma nivå som dom tävlar på som mig.

Igår var jag och tränade för Jeanna, Jeanna Högber, tränar jag för.

Lovisa tränar för Nina, jag vet inte vad hon heter i efter namna men hon själv säger Nina, då skriver jag det, självjklart kallar jag Jeanna för Jeanna..

Jaa, nu finns det inte så mkt mera att skriva om just nu,,,,men jag skriver

väll i kväll eller i morrn. 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards