sorgardsryttare

Alla inlägg den 14 september 2011

Av SR - 14 september 2011 20:51

 Inlägg av: Lovisa


Hej

Jag tänkte att jag lite fort skulle precentera mina djur.

Så här kommer det:


Minigårdens Toulouse

Tolle<3

Min ögonsten.

Tolle är 15 år, valack och fux. Verkligen den där gyllenbruna

färgen. Har varit halt VARJE höst i 4 år.. Haha!!

Har haft honom i 3,5 år.

Mål för nästa år är att rida SM.

Han gick som hopphäst med förra ägaren men har blivit dressyrponny

för att han har en senskada som gör att han inte får hoppa så mkt.

Hoppar ändå såklart ibland. Han älskar att hoppa. Tror han hade passat bra

till terräng.

    Bild från Eskilstuna -10. Länge sen alltså. Red LA:1 och vann.


Otto (Omar)

Vi hämtade honom från skåne.

Han hette Omar då men mamma sa att vi skulle döpa om honom och

då fick det bli Otto.*Smile* Han är en bostonterrier

och en söt sådan!! Han är typ 4 år nu. Jag vet inte riktigt.

Just nu bor han men min mormor och gudfar, men jag tar hem honom på

loven, då han alltid vill vara tsm med nån.

Han är välldigt livlig kan man säga. Hehe.

Jag har ställt ut honom en gång. Det gick bra, han fick

blå lapp. Inte för att jag vet exakt vad det betyder..


Söt eller vad??<3

 

Zingo

Och så har vi mammas nakenhund.. Hehe, jaa ganska

konstig familj.

Zingo är LAT! Han sover, går på toa, sover, följer med till

stallet, sover, äter och sover.

Den ända han morrar till är mig. Han har något emot mig..?Haha

Mamma är allt som gäller för honom. Han ylar om mamma går ner

till tvättstugan även om jag är kvar uppe....


DADADAM: ZINGO

 

Dlir vell lite mer nästa gång. Nu ska jag se på LOST<3

LOST är bäst!!



Av SR - 14 september 2011 20:21

 Inlägg av : Lovisa


Hej

Idag var det skoljoggen i skolan...

Man märker ju att man inte har världens bästa kondition.

Skoljoggen är, för er som inte vet, en sträcka som alla i skolan springer, går eller joggar. Man väljer helt själv! I vår skolas fall är det en sträcka på 3 km.

Vi kallar den ve-kalles. Vet inte vrf.

Jag joggade runt hela, och man kan ju säga att jag var trött

efter det.. Jag sprang det på exakt 21min. *Nöjd*  

 Och nu känner jag mig lite halv-krasslig. Inte kul..


Pratat med Malin nu också. Ska rida Dollar på lördag kl. 2.

Kommer att bli jättekul!


Bild på mig och min bostonterrier från älvsjömässan.

  

 

Av SR - 14 september 2011 10:09

Inlägg av: Greta


Hej!

Jag hade tänkt att jag skulle skriva lite om oss, jag skriver så som jag tycker

om mig och Lovisa:


Lovisa:

oj,oj vad man MÅSTE leta för att hitta en bättre bääästis en Lovisa.

Hon är världens snällaste, eller så är hon så irriterande som bara Lovisa kan vara.

hehe....det är bara jag och Lovisa om vet vad jag syftar på..

Men för det mesta eller till 99% är hon en glad tjej.

Lovisa hår ljusbrunt hår, kanske typ 1,57 lång.

Lovisa är ganska känslig, men det är absolut inge fel med det.


Greta:

Jaa, det är såå svårt att beskriva sig själv,men jag ska försöka.

Jag är inte känslig alls, eller jag är LIV RÄDD för spidlar, men det är

Lovisa med. Jag har ridit själv( untan ledare) i snart 8 år.

Jag är dressyr-galen kanske ingen nyhet.

Jag är ett år yngre än Lovisa som går i sjuan, jag år i Sexan.

Jag här ljusbrunt hår, är ungefär 1,60 lång.



                

Jag och Lovisa efter våra starter på Jälla

för ca 3-4 veckor sedan

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards