sorgardsryttare

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av SR - 1 januari 2012 21:51

Inlägg av: greta


Hej!

Jag har ju som sagt ridit i ridhus idag på alla tre, eller Emma red ju på cassanova men iaf.

På Plexi kan jag ibland känna mig som en ny börjare..haha det är för jag är så förstor och de ser

verkligen inte bra ut...men idag hjälpte jag bara Alma (min syrra) och hon är inte

för stor. Spirello är verkligen inne i en toppen period! Det känns såå skönt att verkligen

få kvittot på att jag har kämpat och slitit för att få det muskliga, snygga fina hästen han är idag.

Men han va fin när jag fick han också!!!!


Emma sa att Cassanova kändes pigg och framåt idag, det är också super kul!

Han är verkligen en häst som kan utvecklas massor, han är bara 7!


Aja...super duper taggad för 2012´s tävlings år! så kul ska de bli!

Världens bästa lag har man hamnat i också!

 
En ut av mina favo bilder på Cassanova! 

Av SR - 1 januari 2012 20:47

Inlägg av: Lovisa


Hej Ja nu är det lite ny design här på bloggen. Den vart ganska bra men jag är endå inte nöjd.


Jag hade velat ha lite mer "genomskilniga" bilder som ligger "på" varandra och bla, bla, bla...

 (Jag är ganska petig).


Det betyder att vi troligtvis kommer att byta design flera gånger nu tills vi har hittat den "rätta".


   

Av SR - 1 januari 2012 18:37

Inlägg av: Lovisa


Idag blev der dressyr i ridhuset.

Tolle gick super!! Han var lite stel och seg dom 5 första minutrarna men sen släppte allt och har fick bra med framåtbjudning och var riktigt lösgjord.    Så sjukt kul att rida när det är så!!

Taggad nu inför tävlingssäsongen!

 

Jag tränade inte på något speciellt utan red mkt volter m. öppna och sluta. (Alltså öppna och sluta på volt.) Riktigt bra tränings-tips som jag gör mer eller mindre varje dag när jag rider.


Nu har jag lärt min FEI:s Lagtävlansprogram for ponnyryttare 2012 också. Det ser bra ut och jag tror att den kan pasa till mig och Tolle. Så det går nog bra. (bra självförtroende efter ridpasset idag :D)


//Lovisa


 

Av SR - 1 januari 2012 14:06

Inlägg av: Greta

Hej,

idag ska jag åka till rid hus med alla hästarna!

Emma(min moster) ska rida Cassanova, de är hon som äger han för övrigt.

Men jag och alma ska först åka med Plexi och Candy till rid hus sen skulle Emma

komma till stallet vi 18.30 ungefär.


ja nu är det 2012! jag hade en bra nyårsafton...


Jag var ganska trött i morrse jag vaknade typ vid tio!

Jag brukar sova till ungerfär nio!'

 

Av SR - 1 januari 2012 12:19

Inlägg av: Lovisa


Jaha, då är vi inne på ett nytt år, 2012.


Jag får inte heller tävla nu förens jag har tagit mitt gröna kort, eftersom jag fyller 14 i år. Jag ska gå på Grönt kort-kurs nästa helg i Uppsala.

Då skulle Nina kolla om Tolle kunde så i nån box på Eke så att jag kunde träna efter kursen (om jag har fattat det rätt).


Min första tävling blir i februari i Högbo. Då börjar vi lätt med LB:1 och LA:2 men resten av tävlingarna blir ju nationella och försöka kvala till SM.

Undantag dock om Aros kommer att ha lag i Div. 1 då vi (laget) inte tycker att det är så viktigt att ha det eftersom vi redan är kvalade till Elit-serien.


Klubbens "ponnydressyr-ryttare" 2011   (Hoppas att jag inte har glömt någon!) (Några slutar/ska sluta)


Steffi & Tequilla

Saga & Funny Face

 

Malin L & Pia 

   

Siri & Lindens Fay

 

Malin G & Baggen

 

Julia (vet inte häst. Hästen på bilden är dock inte den som hon red i laget.)

  

Och jag så klart :)



Av SR - 1 januari 2012 00:00

Önskar vi på Sorgardsryttare!


 

Ovido - Quiz & Flashcards