sorgardsryttare

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av SR - 11 januari 2012 16:57

Inlägg av: Lovisa


Dressyr


Igår red jag Tolle i ridhuset. Red i lite olika form och tempo.


Tyckte att han lyssnade ganska bra på hjälperna och halvhalterna, dock bockar han och sparkar när jag lägger på spöt eller liknande... Dessa sparkar börjar nu att bli höga och vissa gånger undrar man bara när man kommer att ligga i gruset...


Funderar starkt på att börja använda röd rosett i svansen på tävling om det inte bättrar sig...   


Spelar ingen roll var jag är.

Dock händer det nästan aldrig när jag rider för Nina.. Vrf???


Ända bilden när han bockar som jag har...

 


Nåra gånger har har träffar min fot med sin hov vilket betyder att har sparkar framåt.


Vet inte om det är något som inte är bra eller om han bara inte vill jobba.

Han sparkar med gamla sadeln, nya sadeln, hoppsadeln och brabacka.

(Bilden över i hoppsadel.)


Har aldrig hänt något när han har sparkat, förutom att ridhus-väggen har fått ett par riktiga smällar.


Nån som varit med om samma sak??


//Lovisa

 

Av SR - 11 januari 2012 16:50

Inlägg av: Lovisa


Hejsan

Nu har jag kommit hem från första skoldagen, och jag och mamma har ..............

Jag kan inte skriva vad..   


Jag passade på att "pynta" mitt mobilskal... Haha,


 

Ovido - Quiz & Flashcards