sorgardsryttare

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av SR - 6 januari 2012 18:24

Inlägg av: Lovisa


Hej

Nu har jag kommit hem från första dagen av kursen och ätit.


6 timmar varav 2 delprov, en massa grund-info och en film är vad jag har gjort idag.

Kursen började kl. 10 och höll på till 16:00. Vi började att prata om "vad ridsporten är" typ. T ex att vi, lixom alla andra idrotter, är med i Riksidrottsförbundet.

Vi fick en Grönt Kort-bok:

 

Vi pratade om t ex klädsel, vaccinationer och doping.


VI gjorde två delprov. Ett av dom handlade om klädsel och horsemanchip/ sportmanchip och innehöll en sant eller falskt också. Det kunde vara t ex, röd rosett i svansen betyder att det är ett sto. Sant eller Falskt? Haha, jaa den var faktiskt med!  

För er icke hästintresserade betyder röd rosett i svansen att hästen sparkas.


Det andra delprovet var ett korsord med t ex, tillåten hjälptygel i hoppning: Martingal.

Det totala mittenordet blev Hästtävling på gång. Haha...


Filmen då, det var en film om säkerhet och horsemanchip. Vi ska se den andra delen av filmen i morgon.


Imorgon ska vi också lasta. Eller inte vi (vi var 30 st.) utan dom tre som håller i kursen.


 


Av SR - 6 januari 2012 17:54

Inlägg av: Greta

Hej, såg vad Lovisa hade gjort, viste du att...

Dett såg kul ut och verry intressing för er läsare!


* när jag var liten kunde jag inte säga Mc Dounalds untan det blev mc nononz

* jag satt på en häst första gången när jag var 6 veckor gammal

* när jag var liten pratade jag "stockholmska"

*  min första häst var en shettis

* jag har alltid varit livrädd för spindlar

* jag gillar inte att spela typ spel

* jag har alltid sagt sen jag kan minnas att jag ska rida ponny SM 2012

* när jag var liten sa jag inte farmor utan farno

* jag har varit på globen 13 ggr, fast jag bara är 12. jag är född i okt. globen går i nov.då gick jag förta gången på globen när jag var 1 månad.

* jag har alltid älskat fuxar

* jag älskar att fota.


Bild 1: jarno een super fin ponny

bild 2: Tinne och don aurello

bild 3: Patrik och toy stoy

bild 4: tror de är sofie Lexner(som rider för segersta)

Bild 5 & 6: Tecknade Totillas

Bild 7: Mina stövlar eller på bilden lovisas men jag har exakt lika.

Bild 8: Plexi!

Bild 9: står det under va de är..... 

              

   

fr.v elin på cassanova, jag på plexi och lovisa på comanche

Av SR - 6 januari 2012 17:41

Inlägg av: Greta


Hej,

jag har precis kommit hem ifrån träningen. Jag var ungefär lika stelfrysen som

en istapp!brrrrr! det var liksom bara 4 minus, men det är ändå skit kallt!

Spirello gick iaf bra! han hade ett sånt j*vla tryck i bakbenen så det är sjuklit!

jag är nöjd!

vi tränade på: överstrykningar, enklabyten, öppna,sluta,mellangalopp, mellan trav och samlad galopp.

I morrn ska vi rida program jag ska nog rida FEI lagtävlnsprogram. vi får se!


spirello

cassanova   

Av SR - 6 januari 2012 12:00

   Inlägg av: Lovisa


Hej

Tänkte köra 11 visste ni att... om mig.


Visste ni att...

  • .. Ponny-SM dressyr 2012 går på min födelsedag. (10 aug.)
  • .. när jag var liten var jag rädd för min shettis Julle.
  • .. när det här inlägget publiserades satt/sitter jag på grönt kort-kurs.
  • .. jag gillar att "leka"/ redigera bilder.
  • .. min första ponny var ett gottlandsruss.
  • .. jag älskar swarovski!
  • .. när jag var liten kännde jag mig dum när jag tackade nej till något. xD
  • .. jag vill bli journalist.
  • .. jag har varit ett stoort fan till Min Häst! <3
  • .. jag låste in mamma i garderoben när jag var liten..
  • .. Jag klippte av mig allt hår för att göra en peruk när jag var liten.

Redigerad: fr v Saga, Malin G, Jag och Malin L

Originalet:

 

Ovido - Quiz & Flashcards