sorgardsryttare

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av SR - 3 januari 2012 21:03

Inlägg av: Greta


Asså, rubriken! såå svårt att komma på så nu får det vara så här!


Idag har jag sovit med lovisa eller igår eller vad säger man???!

aja..Lovisa skrev ju ALLT vi gjorde så detta blir intevärsta inlägget! hahahaha!

Men det var sjukt kul!


I morgon ska jag rida dressyr på Cassanova och Spirello!

Vi ska visa Plexi på segersta för en familj som kommer och tittar på han...(han är till salu)


Idag blev Comanche såld...... tråkit men han får det toppen och vi får inte lika mycket att sköta i stallet!

Comanche tjatade jag till mig när jag var 5 år...det var bara för att han vär skäck!

Han växte så himla mycket och så länge så han blev sent inriden...tanken med de hela var att han skulle bli min framtida ponny men han vart 1.50 typ...men han får det bra där också i sin nya "familj"!

 

Av SR - 3 januari 2012 20:42

inlägg av: Greta


HEJ!

Nu håller jag och mamma på att göra min tävlings planering för 2012...

Det är svårt att liksom kombinera tävlingar med träningar, och vilodagar,

 plus att man måste ta det lite lungt också! 

Det är också svårt att kombinera alla lag tävlingar, för målet med laget

är att kvala till elit, sen SM! Jag ska idevinduellt försöka att kvala till SM, globen,falsterbo kûren

och strömsholm. PHIU! men det är såå kul att junna sitta och titta på just; SM tävlingar och så...

   



Av SR - 3 januari 2012 17:42

Inlägg av: Lovisa


Hej

Igår kväll efter att jag och Greta hade ridit ut sov jag över hos Greta.

Vi spelade kort, spelade sällskaps-spel, spelade Wii, tränade FEI:s Lagtävlansprog. osv.


Idag åkte vi till Sörgården kl 9 och gick in till Gretas mormor och åt frukost.

 Sen gick vi ner till stallet. Där mockade vi alla boxar (10 st.), packade höpåsar och krattade stallgången. Det tog en timme. Efter det tog vi in shettisarna och tog hand om dom. Jag hoppade lite på Borka som bara är 4 år. Jag hoppade så klart av mellan varven och lät honom pusta. Jag tror att jag hoppade 30 cm!!! XD Omg lixom....


Och sen, efter en fika, red jag och Greta ut på Cassanova och Spirello.

Vi hoppade över diken, red i skogen, red på åkrar och på vägar.


Efter det, efter ännu en fika, körde vi lite agillity med Flippan och Elly, alltså Gretas hundar.

Vi hade spånsäckar som hinder.


Nu var det meningen att jag skulle hoppa för Pelle som äger stallet där Tolle står men Pelle var sjuk så jag kommer att rida dressyr istället. Vi får se hur det går ;)


fv. Greta på Plexi, Jag på Tolle och Prisutdelare.

  

Av SR - 3 januari 2012 17:25

Inlägg av: Lovisa


Malla: I vilket program har du gjort designen??

Den är jättesnygg :) //Malla :D


http://malinobagheera.bloggplatsen.se


Svar: Jag har gjort den i Gimp. Kul att du gillar den! :D


Tina: Hejsan! Rider alla i era familjer? Och i så fall vilka hästar

 rider dom och hur ofta? Om dom rider har dom någon rolig blogg isf?


Svar: Eftersom det bara är jag och mamma i min familj så kommer det här att gå ganska fort.. :)

Jag rider ju, så klart, och mamma har en hingst. Fast han är utlånad och har varit det ganska länge. Men hon tackar ju inte nej om någon frågar. (Tror jag  )


Mammas hingst Califa XLI.

   

Ovido - Quiz & Flashcards