sorgardsryttare

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av SR - 4 januari 2012 10:11

Inlägg av: Lovisa


Igår blev det som sagt dressyr istället för hoppning på Tolle.

Det gick riktigt bra. Jag tränade styrkan och musklerna. Jag märker när jag plockar upp honom i riktig tävlingsform, kan han gå där i max en kortsida av ridhuset och sen måste jag lägga ner honom. 


Jag jobbar lite för lite med skänkeln men det börjar komma nu och det är skönt!


Det gick inte med uppstallning i Ninas stall nu i helgen som jag tar grönt kort men jag hoppas att det blir träning snart iaf.


Jag avslutade passet igår med en mellan-trav på långsidan i lagom låg form.

Den vart riktigt bra!! Han längde bra på steget utan att öka farten. Dock inte så högta steg men långa och fina. Kändes lite som att han gick på måln.    


 

Ovido - Quiz & Flashcards