sorgardsryttare

Alla inlägg den 12 januari 2012

=)

Av SR - 12 januari 2012 20:41

Inlägg av: Lovisa


Nu har jag fått mitt gröna kort!   

Skönt! Då är man klar.


I år kommer Aros (min klubb) inte att ha något div.1 eftersom vi redan är kvalade upp till elit.

Fattas en ryttare också men det gör inget. =) (eftersom vi ändå inte kommer att rida det.)


Inte så mkt att skriva nu.

Hoppat på Tolle idag. Gick bra.

Vi hoppade bana med bla studs och bommar, + så klart andra hinder.

Det är bara 20x40 bana så det blir lite litet. :)


 

Av SR - 12 januari 2012 17:02

Inlägg av: Greta

Hej!

Igår var de möte på segersta equestrian. Våran satsning heter Segrsta ungdoms elit satsing.

Själva kulbb namnet är Sällskapet Segersta Equestrian(SSS).

Det var kanske inget "möte" men jag vet inte vad man ska säga.

aja...vi började kvällen med att fika lite...MUMS!

sen fick alla föräldrar och syskon och så gå in till Herrgården där Mads och Maria bor, (dom som äger segersta)

   

Niczit hus va?? eller herrgård, det är såå fint där inne, eller överallt på segersta är fiin fint!


Vi i ungdomssatsningen var kvar uppe på "lougen". Vi började med ett grupp arbete:

vi blev indelade i ehm...5 eller 6 st grupper, 4 i varje grupp. Vi skulle då

skriva ner lite saker vad vi tyckte var viktigt att ha som vad ska man säga??? stöd eller nått

i klubben t.e.x: Glädje, motivation, gemenskap,inge skitsnack...osv.

Sen fick alla grupper redovisa det. Men innan man började rdovisa skulle man presentera sig.


När alla hade redovisat, så gick vi igenom, 6st av de viktigaste orden.

De övriga orden placerade vi in i det andra 6 orden, så vi bakade ihop

ord som betyder ungefär samma sak. Efter de så blev vi indelade i 6 nya grupper.

En grupp fick var sitt ord, t.e.x min grupp fick ordet; motivation. då skulle vi

skriva ner lite pungter om hur man kan bli motiverad. En pungt var: Man kan bli motiverad av

att ha tydliga mål.

Sen var det redovisning av den.


Efter det fick alla reda på vilken mentor man fick, jag fick Jeanna.

Dom mentorer som finns är; Mads, Karin och Jeanna.

Sen skulle man skriva ner, vad ens styrkor var när man rider asså. Vad ens svaghet är,

vad ens möjligheter är och vad ens hot är.

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag skrev. Sen fikade vi lite till.

Planerade lite nya datum vi ska träffas och göra någe liknande.

sen skulle mentorenrna planera lite datum och så när alla ska smlas och träna.


Jag tycker detta känns super kul och seriöst!

Jag har verkligen valt rätt klubb!!!!

 

Jeanna

 

Av SR - 12 januari 2012 12:00

Inlägg av: Lovisa


Satt och knåpade ihop en Outfit med Whitaker-saker.

(Min första outfit så klaga inte.. Haha)


Så, vad tycker ni? Borde vi fortsätta med outfits??

 

Ovido - Quiz & Flashcards